Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tent - Forum Wereldfietser

tent

We hebben een tent van het merk Lafuma. Zou die zak waarin ze steekt waterdicht zijn of is een Ortlieb-zak nog nodig?
Dus extra bagage voor transport met vliegtuig. Een probleem?

Dank
Een tent hoeft niet waterdicht verpakt te worden, want kan van zichzelf prima tegen water. Normaal is de zak van de tent van hetzelfde material als de tent en is dus aardig waterdicht. Sterker nog, omdat een tent vaak 's nachts nat wordt doe je hem liever niet in een waterdichte zak. Daar gaat hij alleen maar van meuren. Als losse vliegtuigbagage is een goede bescherming tegen scheuren etc wel van belang.
Wim
Zou zeker een stevige zak voor je tent nemen. Denk maar een het schuren als je de tent op je drager hebt liggen of in je tas. Daar kan tentstof helemaal niet tegen. Dat tenten gaan stinken als ze worden ingepakt in een waterdichte zak heb ik nog niet meegemaakt.
Wim schreef:Een tent hoeft niet waterdicht verpakt te worden, want kan van zichzelf prima tegen water.
Inderdaad, al heb je de binnentent wel liever niet doorweekt.
Wim schreef:Sterker nog, omdat een tent vaak 's nachts nat wordt doe je hem liever niet in een waterdichte zak. Daar gaat hij alleen maar van meuren.
Het zou me verbazen dat dat veel verschil zou maken. Een tent is immers dusdanig opgerold, opgepropt, (opgevouwen), dat ik me niet kan voorstellen dat het vocht dat er in zit op dat moment weg kan.

Renaat