Additionally, paste this code immediately after the opening tag: St-jacobs route - Forum Wereldfietser

St-jacobs route

Ik beschik over de boekjes van de St-Jacobs route van Sweerman gedrukt in 1995. Erzijn plannen om deze route opnieuw te fietsen. Mijn vraag nu is, zijn deze boekjes nog bruikbaar, of koop ik er beter nieuwe.
Groetjes
Dat is wel erg lang geleden. Dat betekent dat er hier en daar een echt fietspad bijgekomen zal zijn, er af en toe ineens een autoweg door je route loopt, en dat campings en telefoonnummers niet steeds zullen kloppen. Met een recente gps track kun je veel oplossen, maar de campings zou ik dan toch proberen te updaten.
Wim
Vooral in Spanje is het wegennet sinds begin jaren negentig enorm veranderd: bredere wegen, rondwegen rond steden, nieuwe autovias, maar ook fietspaden her en der. Ik heb zo'n vermoeden dat de fietsroute vooral daar de nodige aanpassingen heeft ondergaan. Verder zal er langs de hele route veel gewijzigd zijn in campings, hotels, refuges, B&B's etc. Zelf zou ik zeker nieuwe boekjes kopen, de info van Sweerman is echt uitgebreid en zo veel mogelijk actueel en hij weet altijd weer verrassende fietswegen te vinden.