Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santos Travelmaster 2.6 Cromo uit assortiment? - Forum Wereldfietser

Santos Travelmaster 2.6 Cromo uit assortiment?

Wordt de stalen variant van de Travelmaster 2.6 niet meer verkocht?
In de Santos Fietsenkiezer vind ik hem niet meer terug. Lijkt er dus sterk op. Weet iemand hier waarom dit precies het geval is?
Volgens mij is die er al een tijdje uit... ik kan me in ieder geval niet herinneren dat hij ooit tussen de opties heeft gestaan.
Mja apart. Bij Santos zelf hebben ze dit ook niet helemaal verwerkt, zie onderaan deze pagina: http://www.santosbikes.com/index.php/nl ... tiefietsen
Linkje daar verwijst wel naar een pagina die niet meer bestaat.

Je zegt "een tijdje"; enig idee hoe lang? Een jaar al?
Nog geen jaar, voor zover ik weet, ik oriënteerde me net een aantal maandjes... maar in die maanden heb ik geen 2.6 CrMo gezien.
Ok dank je wel Travelmaster.
Iemand misschien een idee waarom de cromo uit de collectie is?
Ik denk dat commerciele motieven de doorslag geven. Consumenten volgen de trend en gaan voor een "dik" frame en "volwassen" wielen.

Piet.
Bij Kok in Utrecht zeiden ze twee jaar geleden al dat van elke 100 Santos-fietsen die ze verkopen er 99 alu zijn. Misschien een klein beetje overdreven, maar de trend is duidelijk.
Jammer, de chromo was wat mij betreft een betere fiets. Gelukkig zijn er alternatieven.
Wim
Ik heb dit een paar maanden geleden gevraagd aan hen... dit was het antwoord:

'De stalen frames zijn helaas niet meer heel goed op voorraad, vandaar dat je niet alle soorten meer kunt samenstellen. Wat de duurzaamheid betreft, zijn zowel de stalen als de aluminium Travel Master frames die jaren lang meegaan. Het verschil zit hem in de rijeigenschappen.'
ddo schreef:Ik heb dit een paar maanden geleden gevraagd aan hen... dit was het antwoord:

'De stalen frames zijn helaas niet meer heel goed op voorraad, vandaar dat je niet alle soorten meer kunt samenstellen. Wat de duurzaamheid betreft, zijn zowel de stalen als de aluminium Travel Master frames die jaren lang meegaan. Het verschil zit hem in de rijeigenschappen.'
Daaruit zou je kunnen opmaken dat het nog wél besteld kan worden...?
Volgens mij wel... ik ben voor alu gegaan dus ben er niet verder op ingegaan maar moet wel kunnen denk ik.. misschien met zeer lange wachttijd?
Er zit mede een andere reden achter...

Wij hebben er nog steeds trouw een 2.6 chro-mo in de winkel, evenals de 2.8 chro-mo.
rvdh schreef:Er zit mede een andere reden achter...
Spannend...
peter de rijk schreef:
rvdh schreef:Er zit mede een andere reden achter...
Spannend...
Echt wel! Hoe lang zouden we in spanning moeten zitten:)? Ik verwacht volgende week de 2.6 alu... ik denk dat het me dan weinig meer kan schelen :D !