Additionally, paste this code immediately after the opening tag: nieuwe Magura? - Forum Wereldfietser

nieuwe Magura?

Afbeelding


Zou je denken, maar het is een Alhonga:
http://www.alhonga.com/products_detail. ... =26&Key=47

Ze hebben zich wel eh laten inspireren door de verkeerde handgrepen
Ze hebben zich wel eh laten inspireren door de verkeerde handgrepen
Deze zijn naar mijn mening wel beter dan die van magura, die zelfs als je voorzichtig bent nog wel eens willen breken bij de bevestiging op het stuur. Gevolg een compleet nieuwe handgreep waar je de hoofdprijs voor betaald. Deze krijg je dus ook op een racebocht gemonteerd.
Pman schreef:
Ze hebben zich wel eh laten inspireren door de verkeerde handgrepen
Deze zijn naar mijn mening wel beter dan die van magura, die zelfs als je voorzichtig bent nog wel eens willen breken bij de bevestiging op het stuur. Gevolg een compleet nieuwe handgreep waar je de hoofdprijs voor betaald. Deze krijg je dus ook op een racebocht gemonteerd.
ongezien moet dat alumnium al sterker zijn ;)
En valt er al iets zinvols te zeggen over prijs, kwaliteit, ...?

Renaat
Revanho schreef:En valt er al iets zinvols te zeggen over prijs, kwaliteit, ...?

Renaat
Alhoewel ik nog nooit gehoord heb van Alhonga, verwacht ik niet dat de prijs hoog zal zijn. Zie bijgaande advertentie. Gewoonlijk zijn remblokjes al duurder!



ALHONGA V-brake "7052"
Alu, buitenliggende veer, microafstelling, incl. flexi V-brake bochtje en vouwbalg, gewicht: 195g Product is op voorraad Levertijd: 1-4 dag(en)
€ 3,62
Alhonga is een heel grote leverancier van goedkope remmen.
Wim
Betwijfel of deze Alhonga kan wedijveren met de kwaliteit van Magura.
De handgrepen vind ik zoals Marten al aangeeft, veel te groot.
Ook de brake booster komt niet echt elegant over.
Remmen vind ik er ook wat lomp uitzien.

Pman schreef dat de Magura's nog wel eens willen breken bij de bevestiging op het stuur. Hoe je dit voorelkaar krijgt, weet ik niet, met beleid en gevoel mag dit niet voorkomen.
Remgrepen van Magura hebben een aanhaalmoment van 3 à 4 Nm.
Misschien als je ze veel te strak aandraait, dat de behuizing dan afbreekt.
Frits
Ze zien er in ieder geval stoerder uit dan Magura's :twisted:
Mooi industrieel design. Ben benieuwd naar reviews...
Pman schreef dat de Magura's nog wel eens willen breken bij de bevestiging op het stuur. Hoe je dit voorelkaar krijgt, weet ik niet, met beleid en gevoel mag dit niet voorkomen.
Remgrepen van Magura hebben een aanhaalmoment van 3 à 4 Nm.
Misschien als je ze veel te strak aandraait, dat de behuizing dan afbreekt.
Het ligt niet aan het aandraaimoment maar aan het feit dat als je ze over een bocht wilt monteren je de opening groter wil hebben dan de Duitsers dachten dat nodig was, zelfs met beleid en een grote schroevendraaier blijkt het materiaal erg snel te breken. Pisbakkenstaal noemden ze dat vroeger, nu is dit aluminimum (geen tikfout) van naar mijn idee matige kwaliteit.

Over de kwaliteit van Alhonga kan ik niets zeggen, wel dat ze er over nagedacht hebben zonder Magura te kopieëren wat in het verre oosten nog wel eens gebeurt. Als de prijzen voor losse onderdelen ook nog eens aantrekkelijk zijn zal in het voorkomende geval deze remgreep (met modificaties van mijn kant) zeker een optie zijn. Zo te zien kan eea gedemonteerd worden.
Pman schreef:Pisbakkenstaal noemden ze dat vroeger, nu is dit aluminimum (geen tikfout) van naar mijn idee matige kwaliteit..
Magura maakt alles met spuitgieten, de breukvlakken lijken dan ook altijd op een Brosreep. Een Magura onderdeel verbuigen is onmogelijk, het is of recht of stuk. Als alles volgens plan verloopt zal het wel heel blijven, maar een lullig valpartijtje houden ze helemaal niet van.
Over twee weken komt Magura met nieuwe grepen op Eurobike.
Ik ga kijken en ben reuze benieuwd.
Mooiste zou zijn als de remgrepen, zoals je nu ziet bij nieuwere Shimano-topgroepen, een scharnier hebben. Hoef je ook je grips niet meer de verwijderen als het eraf moet. Hebben de nieuwe XT/SLX-groepen dat niet? Snap niet dat dat nog niet verder is doorgevoerd.
Travelmaster schreef:Mooiste zou zijn als de remgrepen, zoals je nu ziet bij nieuwere Shimano-topgroepen, een scharnier hebben. Hoef je ook je grips niet meer de verwijderen als het eraf moet. Hebben de nieuwe XT/SLX-groepen dat niet? Snap niet dat dat nog niet verder is doorgevoerd.
De nieuwe Magura HS33 grepen kennen dat probleem niet meer, gewoon te bevestigen met 2 bouten zonder de grips te moet verwijderen.
De oude maguragrepen hadden idd te bros alu, dat ding knapte spontaan op de lasnaad bij ietsjepietsje te vast aandraaien. Vast is vast geldt daar niet, beter ietsje loctite gebruiken en heel licht aandraaien totdat ie nog net een beetje wil draaien over het stuur en hopen dat je niet valt in de jungle. De nieuwe flipflop design braker is dus wel een verbetering.
AB schreef:De nieuwe Magura HS33 grepen kennen dat probleem niet meer, gewoon te bevestigen met 2 bouten zonder de grips te moet verwijderen.
De oude maguragrepen hadden idd te bros alu, dat ding knapte spontaan op de lasnaad bij ietsjepietsje te vast aandraaien. Vast is vast geldt daar niet, beter ietsje loctite gebruiken en heel licht aandraaien totdat ie nog net een beetje wil draaien over het stuur en hopen dat je niet valt in de jungle. De nieuwe flipflop design braker is dus wel een verbetering.
Kijk, weer wat geleerd. Wist ik niet, van HS33.

Binnen het MTB-en is het overigens een goede gewoonte om je grepen en schakelverstellers net zó vast te zetten, dat ze niet verschuiven bij het remmen en schakelen zelf, maar wél bij een onverhoopte val. Dan verschuiven ze slechts, en gaan ze niet kapot. Althans, dat is de theorie.
Nu nog grepen voor een racestuur.
Wim
Wim, nog twee weken geduld.
Arrrg heb ik net een nieuwe set op mijn fiets gemonteerd!
Maar goed dat ze goed bevallen anders had ik mooi bij een aap gelogeerd.....
m-gineering schreef:Afbeelding


Zou je denken, maar het is een Alhonga:
http://www.alhonga.com/products_detail. ... =26&Key=47

Ze hebben zich wel eh laten inspireren door de verkeerde handgrepen

Binnenkort op de Eurobike in Friedrichshafen?