Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets mee in snelle treinen in Oostenrijk: hoera! - Forum Wereldfietser

Fiets mee in snelle treinen in Oostenrijk: hoera!

Net als in de meeste landen in het meenemen van fietsen niet mogelijk in de "snelle treinen" in Oostenrijk. De Oostenrijkse spoorwegmaatschappij ÖBB is nu echter om.
Alle Railjet-treinen worden voorzien van zes fietsplaatsen. In een coupé worden vier stoelen vervangen door zes haken om fietsen op te hangen. De ombouw moet in het voorjaar van 2013 afgerond zijn. :lol: :lol: :lol:
De Railjet-treinen rijden ook op München (aansluiting op CityNightLine), Zürich (aansluiting op CityNightLine) en Boedapest, zodat er internationaal een grote verbetering aankomst.
Zie het volgende bericht en kijk eens op de plaatjes hoe eenvoudig dit kan. Trek met dit bericht met plaatjes aan de bel bij NS-Hispeed. :evil: :evil: :evil:
http://www.ecf.com/news/title-the-bicyc ... -friendly/
Goed nieuws Bert,
Trouwens, 5 jaar geleden al met fiets in trein (160 km p.u.) vanaf Boedapest naar Wenen voor city night line verbinding naar NL.
Transavia heeft heden ook vluchten vanaf Boedapest naar NL.
Rob W
Inderdaad goed nieuws! Zeker nu de dagtrein naar Budapest vanaf Berlijn en Praag geen fietswagons meer heeft. (EC 174).

Ik ben benieuwd of de EC serie van München naar Italië, die ook met Oostenrijks materieel wordt gereden gaat volgen....
yeshouse schreef:Inderdaad goed nieuws! Zeker nu de dagtrein naar Budapest vanaf Berlijn en Praag geen fietswagons meer heeft. (EC 174).

Ik ben benieuwd of de EC serie van München naar Italië, die ook met Oostenrijks materieel wordt gereden gaat volgen....

Dat zijn andere treinen, maar ik zal het voorleggen aan Fabian van de Europeon Cyclists' Federation. Ik zie volgende maand tijdens een conferentie in Nantes veel mensen die zich bezig houden met beleid rond fietstoerisme
Als het werkelijk zo gebouwd wordt als op de tekening dan is dat beter dan in de DB-trein die ik vanaf München had. Ontwerper daar heeft geen idee hoe breed sturen zijn. Hoogteverschil van het ophangsysteem was minimaal.
Vanaf Wenen werden mijn fietsen in een bagagekar meegenomen, ook heel handig!
Goed voorbeeld doet volgen (hoop ik)!
bert sitters schreef: Dat zijn andere treinen, maar ik zal het voorleggen aan Fabian van de Europeon Cyclists' Federation. Ik zie volgende maand tijdens een conferentie in Nantes veel mensen die zich bezig houden met beleid rond fietstoerisme
Hallo Bert, heb je nog met mensen gesproken? Volgens Bahn.de zijn in alle treinen van munchen naar Italie fietsen mee te nemen, maar ik zie op andere sites geen fietsrijtuigen in deze treinen....
yeshouse schreef:
bert sitters schreef: Dat zijn andere treinen, maar ik zal het voorleggen aan Fabian van de Europeon Cyclists' Federation. Ik zie volgende maand tijdens een conferentie in Nantes veel mensen die zich bezig houden met beleid rond fietstoerisme
Hallo Bert, heb je nog met mensen gesproken? Volgens Bahn.de zijn in alle treinen van munchen naar Italie fietsen mee te nemen, maar ik zie op andere sites geen fietsrijtuigen in deze treinen....
In de regel is de informatie van Bahn.de de beste.
Ik weet alleen dat het tot voorjaar 2013 duurt om alle treinstellen om te bouwen.
Hallo Bert,

Bedankt voor je privébericht,

Ik ben er al achter en het is zeer waarschijnlijk dat in alle treinen tussen München en Verona/Bologna en Venetië fietsplaatsen te reserveren zijn. In ieder geval minimaal vier per trein en sommige treinen hebben een extra rijtuig met een grotere bagageafdeling.

in alle treinen zit dit rijtuig:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_Bmpz-2991.php

in sommige zit ook dit rijtuig:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/Oe ... 8191-0.php
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/Oe ... 8191-0.php

Je kunt dus met de nachttrein naar München , waar je na een ontbijtje op het station in de trein naar Verona kunt stappen. Daarna houdt het een eind op en wordt het boemelen in Italië.

verdere info bij de treinreiswinkel.

grt Hans
Volgens volgend artikel is het minstens nog even wachten op Fahrradmitnahme in Railjet-treinen: http://www.tagesanzeiger.ch/leben/reise ... y/21740176
Wij zijn een week geleden met de trein van Florence naar Bregenz gereisd. Alles gereserveerd via de Treinreiswinkel. De trein vanuit Florence was er gewoon niet en de volgende ging 70 min.later. Daarmee waren alle aansluitingen, ook de IC's niet meer te halen. Met regionale Italiaanse treinen tot Innsbruck gereisd, aankomst 18.00 uur. Na info werd duidelijk dat we die avond niet meer naar Bregenz konden. De volgende ochtend ging om 9.00 uur een IC, moesten we aan de conducteur vragen of die ons mee wou nemen. Nou, dat wou hij niet, trein was vrijwel leeg maar wij hadden geen gereserveerde plaatsen voor zijn trein. De tickets waren nog 4 weken geldig. Na wat gedoe bij de ticket-office uiteindelijk om 13.00 uur vertrokken. Aangekomen met een vertraging van 20 uur. Na zoveel tijd op het station van Innsbruck is het duidelijk:
-geen fietsen in de Railjet
-zonder reservering gaat je fiets niet mee
-op korte termijn (diezelfde of volgende dag) is reserveren vd fiets bij de ticket-office niet mogelijk