Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsroute Japan. Voorstellen? - Forum Wereldfietser

Fietsroute Japan. Voorstellen?

Medefietser,

Ik ben van plan dit najaar een fietsreis te ondernemen door Japan.

Het vertrek staat gepland midden oktober met als bestemming Tokyo. In de eerste kleine maand zou ik vanuit Tokyo richting het noorden van Japan willen fietsen, geïnspireerd op deze route, en terug. Midden november moet ik namelijk terug in Tokyo zijn voor andere verplichtingen. Begin december kan ik mijn reis hervatten en dan zou ik richting het zuid-westen trekken, opnieuw geïnspireerd op aangehaalde route. Zou dit met de heenreis langs de west-kust doen en terugreis (naar Tokyo) langs de oost-kust (of omgekeerd).

Vraagje aan de ervaren japan-fietser;
Haalbaar plan? Vliegen naar en van Tokyo is duidelijk het goedkoopst. Mijn aanwezigheid in Tokyo het 2de deel van november kan ik niet onderuit. Tot hoever zou ik kunnen gaan in het zuid-westen dat het interessant blijft? Hoeveel dagen zou ik hier voor moeten uittrekken?

Ben zelf een ervaren wielrenner dus de kilometers heb ik wel in de benen. Ik gok daarom dat het wel vlot zou moeten lopen.

Alvast bedankt,
Ruben
Spreek je de taal? Heb de zeer vermakelijke lezing bij de wereldfietserbeurs van Kelly gezien, en dat is echt wel heel belangrijk. Japanners sprekken GEEN engels.
Hoi Ruben,

Ik zie net pas dat je hier een vraag hebt gepost! Ik zal alleszins al antwoorden wat ik kan en dan zien we wel weer!

Ik kan je route naar het noorden niet zien, maar alleszins is het op één maand tijd zeker mogelijk om helemaal naar Soya Misaki (meest noordelijke punt) te gaan en terug. Je hebt dan nog ruim tijd voor omwegen of 'toeristendagen'. Hou er rekening mee dat het tegen half november al vrij koud gaat zijn in het noorden. De juiste temperaturen zou je eens moeten opzoeken, die weet ik niet exact.

Tot waar het interessant blijft is zeer relevant natuurlijk. Als je de tijd hebt zou ik gewoon helemaal naar Kagoshima gaan (met een omweg langs Nagasaki als je die tijd hebt). Bij Kagoshima is er een actieve vulkaan die dagelijks een paar keer uitbarst (alleen as, geen lava). Als je wat geld kan missen zou je zeker de ferry naar Yakushima (een eiland) moeten nemen! Daar is prachtige natuur en je kan er ook fietsen. Je kan (als ik het mij juist herinner) wel niet volledig rond het eiland fietsen, want een deel is beschermd gebied.

Je hebt mijn blog al gevonden, dus qua tijdspanne zou je een goede inschatting moeten kunnen maken. Ik heb het op mijn gemakje gedaan en vaak een 'toeristendag' ingelast. De kilometers zijn niet zo zeer het probleem, maar denk eraan dat Japan héél veel bergen heeft! Ik heb de grote wegen genomen, dus ik ben redelijk uit de bergen gebleven, maar zodra je gezellige kleine wegen gaat opzoeken kan je verzekerd zijn van klimmen en dalen! :)

Zoals de voorgaande reactie al vraagt: kan je Japans en ken je wat van hun gebruiken? Beide kunnen zeer handig zijn om contacten te leggen en vooral om niemand boos te maken! ;)

Groetjes,
Kelly