Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vermont (kinder)fietsen bekend bij iemand? - Forum Wereldfietser

Vermont (kinder)fietsen bekend bij iemand?

Op zoek naar nieuwe fiets voor mijn zoon (5) kwam ik terecht op site waar ze onder andere Vermont fietsen verkopen. Een merk dat ik niet kende, maar mij op het eerste gezicht wel redelijk degelijk overkomt (zonder direct de hoofdprijs te betalen, want ook de islabikes vind ik toch nog wel flink aan de prijs). Nu is er nog twijfel of hij al overkan op een fiets zonder terugtraprem en dus ook nog tussen twee modellen, maar hebben jullie kennis over de kwaliteit van het merk of opmerkingen over deze twee specifieke modellen?

Terugtraprem: http://www.vermont-bikes.de/home/kinder ... t-203-boy/

Derailleur: http://www.vermont-bikes.de/home/kinder ... t-206-boy/

Iets meer info nog over fietsgebruik het zal vooral zijn voor tochtjes naar school (2 km enkele reis), maar wellicht ook weer korte fietsvakantietjes, al dan niet in eigen land.

Alvast dank,
Jaap
Onbekend, en dit is duidelijk minder dan Islabikes. Mijn kinderen hebben een 24 inch Giant in dit frame model gehad, en die ging wel keer eng shimmyen in een snelle afdaling. Voor school en tochtjes in Nederland is het vast goed genoeg.
Wim
Toch knap dat ze 13kg in zo'n klein fietsje kunnen stoppen :shock:

Verder een prima fietsje natuurlijk, die mannekes weten toch een fiets te slopen binnen 2 jaar :wink:
Dat laatste valt best mee. Mijn kinderen hebben totaal een jaar of vijf op die 24 inch Giant met 18 derailleur versnellingen gereden, zonder dat ik veel onderhoud had: ik kan me niet meer herinneren dan een keer nieuwe kabels, en een keer een nieuw bolletje in de koplamp. De volgende fiets was een kleine maat Trek mtb. Dat ging prima tot en met de basischool. Pas op de middelbare school werd het blijkbaar cool om fietsen van anderen te slopen.
Wim
Of kinderen nu slopers zijn of niet, een fiets gaat maar 2 jaar mee en dan zijn ze er uit gegroeid. Dus 2e hands kopen.
Of een tweede kind....
Je hebt hele brave kinderen :wink: Die van mij zijn echte slopers :roll:
gios schreef:Die van mij zijn echte slopers :roll:
Geef ze zo'n Vermont, en je kan ze niet eens ongelijk geven :D
m-gineering schreef:
gios schreef:Die van mij zijn echte slopers :roll:
Geef ze zo'n Vermont, en je kan ze niet eens ongelijk geven :D
:lol:
Maar simpel is het niet om een goede kinderfiets met derailleurs te vinden. Stevens heeft wat nette (maar met te lange cranks), en verder is er Islabikes.
Wim
Tja blijft inderdaad lastig. Die 2 jaar heeft zijn huidige 16" pucky het met moeite uitgehouden. Wel al problemen gehad met de trapas daarvan, maar doet het nu weer redelijk gelukkig.

Wat zouden op de aangehaalde modellen de zwakke onderdelen zijn volgens jullie? (en wat zouden dan de betere versies zijn bij deze maat fiets?)

Dank, Jaap
Wij waren/zijn erg te spreken over de Trek en de Cube