Additionally, paste this code immediately after the opening tag: VSF Fahrradmanufaktur T-XXL - Forum Wereldfietser

VSF Fahrradmanufaktur T-XXL

Hallo allemaal,

Ik wil morgen een VSF Fahrradmanufaktur T-XXL bestellen (gemakkelijk te krijgen hier in Berlijn, pagina: http://www.fahrradmanufaktur.de/produkt ... e-27-gang/ ), met Rohloff naaf en Tubus Cargo bagagedrager. Ik ben echter een beetje nerveus omdat het uiteraard over veel geld gaat en ik later geen spijt wil hebben van mijn aankoop omdat ik iets over het hoofd heb gezien.

Dus: is er iets waar ik zou moeten op letten? Ik heb hier gelezen dat de algemene ervaringen met VSF goed zijn. Weet iemand hoeveel gewicht de frames van deze fiets of van VSF in het algemeen kunnen dragen?

Alvast bedankt!
Vergeten te vermelden waarvoor ik de fiets wil gebruiken: fietstochten van 2 tot 14 dagen. Uiteindelijk misschien wel iets langer en verder.
Als de VSF-fiets naar jouw mening "past" en goed rijdt kan je er geen miskoop aan hebben. Kwalitatief zit het wel wel snor.
> Ik ben echter een beetje nerveus omdat het uiteraard over veel geld gaat en
> ik later geen spijt wil hebben van mijn aankoop omdat ik iets over het
> hoofd heb gezien.
Als het frame bij je past zit het goed. Met rohloff is niets mis.
Andere onderdelen kun je desgewenst gemakkelijk vervangen.

> Weet iemand hoeveel gewicht de frames van deze fiets of van
> VSF in het algemeen kunnen dragen?
Ik heb een T400 en met mijn 85 kg + 30 kilo bagage rijdt hij als een zonnetje: stabiel maar zeker niet stug.

Leon
bwindels schreef:Ik wil morgen een VSF Fahrradmanufaktur T-XXL bestellen... ...is er iets waar ik zou moeten op letten?
Een 2m+ kennis heeft zo'n klimrek. Prima fiets. De kennis is nogal een bruut maar de fiets geeft geen krimp. Overigens met "gewoon" 3x9.

Frank
Leon schreef: maar zeker niet stug.
Leon
Ik hoor dit bijvoegelijke naamwoord "stug" samen met "lomp" wel vaker voorbijkomen. Kan iemand mij uitleggen wat dat nou feitelijk (subjectief) betekent?
AB schreef:
Leon schreef: maar zeker niet stug.
Leon
Ik hoor dit bijvoegelijke naamwoord "stug" samen met "lomp" wel vaker voorbijkomen. Kan iemand mij uitleggen wat dat nou feitelijk (subjectief) betekent?
Als je wel eens in de gelegenheid bent geweest om qua maat, banden, zadel en afstelling redelijk identieke fietsen bij de hand te hebben waarvan de een met soepel frame+vork en de ander hard/stug etc. en je hebt op beide over kasseien gefietst dan weet je het verschil. De soepel gaat best aardig over kassseien maar op de harde word je flink door elkaar geschud . (die heb ik dan ook maar verkocht)
(Merk op dat ik de woorden die een metaal aanduiden hier zorgvuldig mijdt, evenals een aanduiding of het over vork en/of frame gaat.)
Al te soepele frames gaan met bagage zwabberen, daarom is het voor bagagefietsers altijd een compris, zoals met bijna alles op een fiets.
Leon
Leon schreef:
AB schreef:
Leon schreef: maar zeker niet stug.
Leon
Ik hoor dit bijvoegelijke naamwoord "stug" samen met "lomp" wel vaker voorbijkomen. Kan iemand mij uitleggen wat dat nou feitelijk (subjectief) betekent?
Als je wel eens in de gelegenheid bent geweest om qua maat, banden, zadel en afstelling redelijk identieke fietsen bij de hand te hebben waarvan de een met soepel frame+vork en de ander hard/stug etc. en je hebt op beide over kasseien gefietst dan weet je het verschil. De soepel gaat best aardig over kassseien maar op de harde word je flink door elkaar geschud . (die heb ik dan ook maar verkocht)
(Merk op dat ik de woorden die een metaal aanduiden hier zorgvuldig mijdt, evenals een aanduiding of het over vork en/of frame gaat.)
Al te soepele frames gaan met bagage zwabberen, daarom is het voor bagagefietsers altijd een compris, zoals met bijna alles op een fiets.
Leon
ohzo bedoel je, stug betekent een stijf frame met hard gepompte banden, klinkt goed. Ik heb altijd een negatieve connotatie bij stug en lomp, maar eigenlijk bedoel je dus de positieve eigenschappen :) (al naar gelang je het afhankelijk van wegdek bijtuned met het aantal bars in de banden). Ergens voel ik weer een mooie discussie staal/alu opkomen (iets met schroefdraad) en brede/smalle banden opkomen :). Kan ik de borrelnootjes al weer uit de kast halen ;).
Bedankt voor de reacties, geeft me wat zekerheid. Heb hem gisteren besteld!
Ik heb lang gezocht naar een voor mij (1.99m lang) geschikte fiets. Vanmiddag bij een zaak in Sneek een eerste proefrit gemaakt op deze fiets (de eigenaar van de zaak (rond 1.90m) fietst er zelf op), en ik was meteen verkocht! :wink: (proefgereden op de 65cm versie, maar in overleg met de handelaar toch de 70cm versie besteld)
Echt een fiets waarop je meteen het gevoel hebt dat je je lengte kwijt kunt. :D
Floyd schreef:Ik heb lang gezocht naar een voor mij (1.99m lang) geschikte fiets. Vanmiddag bij een zaak in Sneek een eerste proefrit gemaakt op deze fiets (de eigenaar van de zaak (rond 1.90m) fietst er zelf op), en ik was meteen verkocht! :wink: (proefgereden op de 65cm versie, maar in overleg met de handelaar toch de 70cm versie besteld)
Echt een fiets waarop je meteen het gevoel hebt dat je je lengte kwijt kunt. :D
Ik zelf ben 1m95, en 65cm is voor mij voldoende. Maar voor 1m99 zit je inderdaad waarschijnlijk beter met 70cm.

Heb ondertussen al eerste fietstocht gemaakt ermee, en rijd fantastisch. Heb echter wel een fiets moeten huren in het midden van de tocht, want bij het vervangen van een lekke achterband heb ik de bouten van de rohloff teveel aangespannen en de schroefdraad van de schroefdraad op de as kapot gedraaid ... :oops: :cry: :x :shock: Eens bij mijn fietsemaker in berlijn mee langsgaan als ik terug ben.