Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin Edge 705 - Forum Wereldfietser

Garmin Edge 705

Dag Fietsers,
Sinds kort bezit ik een Garmin Edge 705. Ik probeer de kaart te vervangen maar het licht heeft mij nog niet bereikt. Ik ben op zoek naar iemand die mij kan op een avondje kan uitleggen hoe dat gaat. Graag in de regio Alkmaar-Amsterdam of er iets omheen.
Mvg, Kees
Ik heb er ook een, maar eigenlijk kan iedereen met een Garmin gps je helpen.

Gebruik je Windows of een Mac?

Ik kan het je eenvoudig in een bericht uitleggen voor een Mac.
Dat zou toch min of meer hetzelfde moeten werken. Ik gebruik Windows 7.
Ik heb geprobeerd een kaart op de SD-kaart te plaatsen. Die werd niet gezien door de Edge. Verder heb ik geprobeerd de basiskaart te overschrijven die in het geheugen van de Edge zelf stond. Maar de geinstalleerde versie bleef onaangetast. :evil: :?:
Berghaus schreef:Dat zou toch min of meer hetzelfde moeten werken. Ik gebruik Windows 7.
Ik heb geprobeerd een kaart op de SD-kaart te plaatsen. Die werd niet gezien door de Edge. Verder heb ik geprobeerd de basiskaart te overschrijven die in het geheugen van de Edge zelf stond. Maar de geinstalleerde versie bleef onaangetast. :evil: :?:
Welke kaart?
Wat is de naam van het bestand? Die moet als het goed is gmapsupp.img heten, en in een garmin mapje op de SD kaart gezet worden anders gaat dat niet werken. Die kaart kan je oa gratis downloaden op http://www.openfietsmap.nl/downloads/bnl_full

Pak de OpenFietsMap.zip uit op je pc. Draai evt setup.exe als je ook een versie op je pc wilt hebben voor gebruik in Basecamp of Mapsource. En anders kopieer je de gmapsupp.img in een garmin map op de micro SD kaart.

Basiskaarten op je GPS nooit overschrijven!
Dat heb ik gedaan. Maar vervolgens kan ik de kaart niet zien bij te selecteren kaarten.
Ok, dan is het tijd voor de Javawa Device Manager om het probleem op te lossen: http://www.javawa.nl/jdm.html
Dat ziet er veelbelovend uit. Ga ik morgen installeren en toepassen. Merci allen voor zo ver.
Ziet er idd goed uit. Ik heb het nog niet nodig maar dat zou wel eens kunnen gebeuren in de toekomst...
Javawa geinstalleerd. Garmin aangesloten. Pfff. Komt fout 1392 in beeld. iets over beschadigd bestand tijdens scannen gmapsupp.img. Doet ie niks meer, kan alleen het programma afsluiten?? :|
Trek ik hierbij mn voorgaande bericht weer in. De corrupte bestandjes zijn verwijderd en de openfietsmap is prima geinstalleerd. Volgende doel wordt de kaart van Marokko erbij plakken. Moet lukken nu.