Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Twee weken Ierland in Augustus; bandenkeuze - Forum Wereldfietser

Twee weken Ierland in Augustus; bandenkeuze

Hallo,

Mijn vrouw en ik vertrekken binnenkort voor een 2 weekse fietsreis door Ierland. Planning op dit moment is de West kust en dan naar het noorden toe.

We zullen alleen gebruik maken van B&B, hotels etc, geen camperen om de bagange zo minimaal mogelijk te houden (max 2 achtertassen en 1 stuurtas pp).

Op onze fietsen (ID Worxs Rapid One) passen maximaal 28mm banden. Nu heb ik op foto's / blogs etc al veel gelezen en gezien, maar ik vraag me nog steeds af of we met deze 28mm banden (Schwalbe Durano) wel goed terecht kunnen. In NL nooit problemen gehad, ook veel onverhard gereden. Maar de info over de wegen in Ierland wisselt een beetje.

Af en toe een lekke band kan me niet schelen, maar volop problemen wel. Kan iemand hier me wat meer vertellen? Kunnen we uit de voeten met 28mm of zal dat niet gaan? Alternatief is dan MTB ombouwen of andere fietsen kopen, maar daar voel ik niet zoveel voor.
Dat lijkt mij geen probleem. Wegen zijn overwegend goed. Kies wel overwegend de kleine wegen want de doorgaande wegen kunnen aardig druk zijn.

Ook ik ben er twee weken geweest van Cork naar Dublin via de westkust en ook vanwege het weer voornamelijk B&B genomen.

Kijk voor een verslag van mijn tocht van vorig jaar
http://luddo.freehostia.com/Ireland/Ierland.htm

Afbeelding
Ik ben ooit van limerick via burren en connemara naar westport geslingerd.
Op Ierland liggen voldoende mooie geasfalteerde wegen. Misschien wat steiler dan je nl of België gewend bent en vaak een erg grove basalt toplaag, maar 28mm banden zijn geen enkel probleem. Ik heb wel problemen gehad met een afwijkende soort ventiel.
Mtb's ombouwen of andere fietsen kopen is nergens voor nodig.

Goede campings ben ik nauwelijks tegengekomen. Goede B&b's des te meer. Maar ik was blij dat ik een tent bij me had, want wildkamperen mag daar en ik heb ontzettend mooie kampeerplekken gehad.