Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam, 1 augustus 2012 - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam, 1 augustus 2012

Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we een 'Rondje Amsterdam'.
Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (t.o. FEBO).

We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast en je eigen inbreng wordt zeer gewaardeerd. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug.
Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig.

Noteer alvast de volgende Rondjes Amsterdam in je agenda: 1 augustus, 5 september, 3 oktober, 7 november, 5 december en 2 januari.
De weersomstandigheden vormden zelden een spelbreker. Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam.
Woensdag a.s. is het weer zover. Terwijl Koert lekker door Noord-India fietst moeten wij het doen met (waarschijnlijk) Waterland. Misschien dat daar nog een weggetje is waar we nog niet gefietst hebben.
Het lijkt woensdag wat beter weer te worden dus we hopen op een zwoele zomeravond met een mooie zonsondergang tussen de weilanden.

Tot woensdagavond 19.00 uur bij de FEBO.
Mijn vriendin en ik gaan morgen mee. Lijkt ons erg leuk en het weer zit ook nog mee.
Na een kroketje en 'n speciaaltje ben ik van partij!
En Carla ook.
Niets zo veranderlijk als het weer en misschien is het handig om regenkleding mee te nemen. Er lijken wat buien aan te komen.
Raar eigenlijk.
Nat geregend en wat deed ik toen ik thuis kwam? douchen!

Dennis dank voor de tocht.
Ik zie jou over dertig jaar wel als een 'captain' bij een caravan club jouw werk doen. Dus dat je een karavaan met automobilisten met sleurhut van camping naar camping begeleidt:-) Dat gaat je goed af :wink:
Weer een prachtige rit gemaakt. Wat regen onderweg, maar richtig huis weer opgedroogd. Prachtig uitzicht over het Eemmeer. De volle maan liet zelfs wat weinig licht zien door de wolken. Mooie onweerswolken boven Hilversum. Doorfietsen, want als de bui over het Randmeer komt.

Rond 00.15 uur onder de Stichtse Brug door. Snel door fietsen, want de lucht dreigde. 14 km voor huis zwol de wind aan in de rug. Nog even 2 km zijwind en toen gebeurde het. Regen en nog eens regen. Niet geheel ontdooit. Wind werd zo heftig dat ik van de fiets werd geblazen. Ik greep de fiets bij stuur en zadel en de wielen kwamen van de grond. Zicht rond de 3 meter en bijna horizontale regen. Bukkende de fiets in de berm gelegd en op de hurken gezeten met de handen op de oren. Was blij met de helm. Zelfs de lichtflitsen werden grotendeels gefilterd door de hevige regen. Een minuut later weer lopend en fietsend een paar honderd meter afgelegd, in de hoop vóór de wind verder te kunnen.
Maar de wind draaide en zwol weer in hevigheid aan. Weer met de fiets de berm in. Nu echte regen in volle hevigheid.

Na een minuut weer opgestapt en 100 meter verder een boom over de weg. Net voldoende ruimte voor één fiets. De weg vol met bladeren en takken. Nog 8 km met rugwind in de verkoelende regen gereden. Om 01.00 uur met droog weer thuisgekomen.

Alle reeds gespoelde kleding aan de waslijn gehangen. De helm gespoeld en onder de douche het lijf van boomresten ontdaan.

Een rit om nooit te vergeten. Piet.
PietV schreef:Een rit om nooit te vergeten. Piet.
Ook in Nederland beleef je als wereldfietser de gekste dingen als je ervoor openstaat!