Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Franse taal leren nodig? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Franse taal leren nodig?

Liz,

Het is een visual basic gebaseerd programmaatje, ik weet niet of dat op de mac draait, denk het niet :(

Al een woordjes-overhoor-programma gevonden voor mac, ook beschikbaar voor windows-gebruikers: http://www.mammoetsoftware.com/software.php. Franstalige woordenlijsten zijn voor dit programma beschikbaar, spaanstalige helaas niet.

Het verschil tussen mac- en windowsgebruikers is wellicht te vergelijken met het verschil tussen spanje- en frankrijk-gangers.

Lisette (prefereert mac en spanje)

hmmm, wordt dit topic omgezet in een Frankrijk-Spanje gediddab... :(

Hoe ik het hier uit houd? Er zijn hier gelukkig weinig Fransen in Amsterdam.
Zucht, Bert, Willem anderen

a) dit topic ontspoort volledig, ik geloof dat de gemiddelde fietser eigenlijk niet zo'n behoefte heeft aan bespiegelingen over diepere taalpedagogiek, klassiekers in de literatuur, chauvinismes van welke aard dan ook. Helaas heb ik die polemiek geloof ik zelf een beetje op gang getrokken, mea culpa, om maar de gezamenlijke bron van het Frans en Spaans te gebruiken.
b) ik geloof dat je je vergist in de gemiddelde Franse dorpsbewoner Bert... het Franse onderwijs heeft minstens een net zo hoog chauvinistisch gehalte als het Spaanse, dus Voltaire krijg je ingelepeld op de schoolbanken. Ennuh, de Spanjaarden hebben niet zo'n h??l zuiver verleden wat machtsmisbruik en totalitaire structuur betreft, dacht ik zo???
c) niemand hoeft zich te verantwoorden voor een keuze voor Frankrijk als vakantieland hoor! Ik houd van allebei evenveel (maar heb als fietser toch een lichte voorkeur voor het dagritme van de Fransen, vooral als mijn campingburen een luidruchtige fi?sta houden)

Paz, Libertad y Tolerancia para todos!
La paix, la libert? et la tol?rance pour tous!

Astrid