Denk, dat ik te veel in een keer wil. Ben van een (ex-LA)W naar fietsen overgestapt. Mezelf kennende wil ik nu 'gewoon' 25 kmp kunnen fietsen en makkelijk 100 km per dag kunnen. Wetend dat ik al een dikke twintig jaar niet gefietst heb. En sinds een maand fiets!!! Dus mijn eigen advies kan dan ook luiden; doe het kalm aan, lekker fietsen, en neem de tijd...Carl schreef:PierreS schreef:...heb gisteren en vandaag een rondje Twente gefietst. Helaas dat ik gisteren, aan het einde van mijn fietsdag, last kreeg van mijn (binnenkant, bovenrand) linker knieschijf. Heb daar nu ook last van.gijs schreef:[...]Deze volgende oefening (Leg exstension) zou ik niet gebruiken! De onnatuurlijke krachten op je knie worden er groot (volgens de fysio).
Misschien moet ik eens ophouden met de oefening zoals jij aangeeft dat deze niet goed is. Klinkt (deels) logisch...Heb begrepen dat 'we' eerst moeten zoeken alvorens een nieuw draadje te maken. Vandaar!Carl schreef:Dat is wel een heel oud draadje dat je hier opduikelt!Niet heel lang. Heb diverse apparaten thuis staan. Eén daarvan is een apparaat waar je die 'verkeerde' beweging mee kan maken. Zal deze blijven aanhouden maar dan zonder- of heel weinig gewicht.Carl schreef:Als je denkt dat je 'eens moet ophouden' met het doen van leg extensions, klinkt dat alsof je die al heel lang doet.Zaterdagmiddag voelde ik dit voor het eerst tijdens het fietsen.Carl schreef:Maar als leg extensions slecht voor je knieen zijn, voel je dat waarschijnlijk tijdens of na het uitvoeren daarvan, en niet ineens als je gaat fietsen!Zal ik me voorlopig dan ook aan houden.Carl schreef:Ik denk dat het draaien van een licht verzet, juiste zadelhoogte en niet staan op de pedalen in het algemeen belangrijker adviezen zijn.Nog even enkele dagen aankijken. Dadelijk een rondje van max. 20 km en lekker losjes fietsen.Carl schreef:Maar het beste advies voor jou specifiek: vraag het een deskundige, die jou kan onderzoeken.