Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Droge schoenen met regen - Forum Wereldfietser

Droge schoenen met regen

We zijn net terug van een weekje fietsen in Nederland en Duitsland. Helaas hebben we verscheidde dagen regen gehad als het droog was weer de regenbroek uit. Jas en broek zijn goed en zelf na een dag fietsen blijven we droog maar met de voeten is het wat lastiger. De beenkappen die we hebben zijn niet echt makkelijk aan te doen dus alleen bij langdurige regen doe je ze aan. En als je maar 1 paar schoenen bij je hebt moet je toch een beetje uitkijken.
Hoe lossen jullie dit op of zijn er makkelijker oplossingen dan beenkappen om je schoenen droog te houden?
Nu zullen sommige zegen sandalen maar dat is voor mij geen optie ik heb namelijk altijd koude voeten.
hoi,

plastic zakjes met elastiek om je schoenen binden, of overschoenen aanschaffen?
Mijn vrouw is razend enthousiast over de waterdichte sokken van Sealskinz. Zowel in kou als in regen ideaal.
Ik heb de Sealskin sokken en overschoenen van Vaude. Ik geef de voorkeur aan de overschoenen, die zitten toch prettiger, maar koop ze niet te klein, zie

http://www.bike4travel.nl/product_info. ... cts_id=497

Ronald van der Perk
Ik heb de veel gebruikte Keen fietssandalen, bij niet al te koud weer mogen m'n voeten gewoon nat worden en als het wat kouder wordt heb ik de Sealskinz sokken aan. Die gebruik ik dan ook op de camping als ik m'n sandalen wat te koud/nat vind.
Zie http://www.kathmandu.nl/keen/fietsschoe ... 5g239.html voor de sandalen.
Dank je wel voor de antwoorden. Ik denk dat we Sealskin gaan aanschaffen. De Vaude overschoenen zien er ook goed uit. Maar lijken een beetje op de AGU overschoenen die we nu hebben. Maar de AGU zitten niet echt lekker ze zakken af en zijn moeilijk aan te doen.
Ik fiets altijd met sandalen, mag gerust natgeregend worden. Het water loopt er zo uit en niet al soppend vollopen bij dichte schoenen (gaat later stinken naar een soort van ammoniakgeur). Morgen zijn de sandalen en sokken weer droog!
Eén nadeel van sokken of het nu wel of geen Sealskinz zijn, het water wat via je benen naar beneden loopt, loopt dus ook zo je sokken in.
Overschoenen waar de regenbroek (bij langdurige regen) over de overschoen heenvalt zorgen ervoor dat je schoenen droog blijven en je voeten nat worden van het transpiratievocht wat niet weg kan, Sealskinz helpen daar ook niet tegen.
Sandalen als de Keen zijn dan een goede optie, als je dan weer geen probleemvoeten hebt. Een bushokje, café of kroeg zijn opties om onderweg even het ergste af te wachten en eventueel droge sokken aan te trekken.
ik heb zoiets
Afbeelding
werkt prima.
doubletravel schreef:ik heb zoiets
Afbeelding
werkt prima.
Wel erg lastig als je niet fietst maar loopt (bijv. bezoek aan een kerk of zo).... Net of ik steentjes onder m'n schoenen heb. Liever lekker vrij en los op de pedalen.
Martin, je kan ook zonder plaatjes onder je schoenen die overschoenen gebruiken, slijten doet het er niet minder om. De oude Agu's zagen er ook ongeveer zo uit maar waren eigenlijk meer gamaschen en zorgden ook voor warme voeten.
Martin E. van Doornik schreef:
werkt prima.
Wel erg lastig als je niet fietst maar loopt (bijv. bezoek aan een kerk of zo).... Net of ik steentjes onder m'n schoenen heb. Liever lekker vrij en los op de pedalen.
Ze kunnen ook over gewone schoenen hoor. En als je binnen bent heb je ze zo uit.
Dit werkt gewoon heel erg goed als je door de regel (of kou) fietst. En duur is 't ook niet.
hardloper en fietser schreef:Dank je wel voor de antwoorden. Ik denk dat we Sealskin gaan aanschaffen. De Vaude overschoenen zien er ook goed uit. Maar lijken een beetje op de AGU overschoenen die we nu hebben. Maar de AGU zitten niet echt lekker ze zakken af en zijn moeilijk aan te doen.
Een wat verlate reactie i.v.m.afwezigheid maar ik had ook eerst AGU overschoenen. Dat waren een soort zakken met absoluut geen model die na 5 minuten waren afgezakt. De Vaude overschoenen hebben een prima pasvorm, aan de achterkant klittenband en aan de bovenkant elastic waardoor hij goed aansluit aan je enkel. Afzakken doen ze niet.

Ronald van der Perk
doubletravel schreef:
Martin E. van Doornik schreef:
werkt prima.
Ze kunnen ook over gewone schoenen hoor. En als je binnen bent heb je ze zo uit.
Dit werkt gewoon heel erg goed als je door de regel (of kou) fietst. En duur is 't ook niet.
Ik heb die BBB overschoenen ook, maar die gebruik ik toch vooral tegen de kou. Tegen de regen zal het ook wel enigszins helpen, maar ik zou ze toch niet aandoen op regenachtige warme(re) dagen. Ik doe ze eigenlijk alleen maar aan als de temperatuur onder de 5 graden (of zoiets) duikt. Daarboven krijg ik al snel enorme zweetpoten tijdens het fietsen...

Zijn er geen overschoenen die enkel waterdicht zijn, maar niet voor extra warmte zorgen?