Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Spaken spoed - Forum Wereldfietser

Spaken spoed

Een lastminute vraag:

In mijn fiets (MTB) zitten spakken met een platte kop (geen haakje, maar als een spijker); ik ben inmiddels een aantal fietsenzaken afgeweest, maar nergens heeft men deze op voorraad.
Ik rij vandaag van Delft naar Zwolle; heeft iemand enig idee waar men veel spaken op voorraad heeft, zodat ik direct kan slagen?
Spaken zijn rond, zwart, in mijn ogen, op de platte kop na, niet speciaal.(morgen start de vakantie)
Ik wil de spaken als reserve meenemen, als het in Ned al veel moeite kost dan vraag ik me af hoe het in geval van problemen in Noorwegen zal lopen.....
Alvast dank!

MHJ
MHJ schreef: Spaken zijn rond, zwart, in mijn ogen, op de platte kop na, niet speciaal.(morgen start de vakantie)
Ik zou me over de kleur minder zorgen maken dan over de lengte, die is wel belangrijk :D .

Gewapend met merk en type van je wiel kun je misschien reservespaken vinden, per stuk verpakt voor een fantasieprijs. Als de spaken echt normaal zijn op de kop na kun je je in nood behelpen door de kop van een gewone spaak weer terug te buigen
Veel verder kom je er niet mee:
straight pull spokes / spaken.
lijkt de officiële term te zijn.
Misschien in Ermelo, als je daar langs fietst,

DT Swiss service centre bij
http://www.fietscentraal.nl/

Putterweg 15,
dat is de doorgaande weg noord-zuid N303, in het centrum vlakbij een rotonde en de AH