Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisverzekering voor fietsvakantie - Forum Wereldfietser

Reisverzekering voor fietsvakantie

Ik ga geen maanden weg en heb geen extreem dure fiets, maar zoek 'gewoon' een reisverzekering die werkt bij diefstal, ziekte en ongevallen inclusief repatriëring van mijn fiets. Enkele forumberichten die ik hierover kan vinden zijn al jaren oud, en ik ben benieuwd of er nieuwe ervaringen zijn met een (tijdelijke of doorlopende) reisverzekering voor fietsvakanties.
Vroeger sloot ik een verzekering af bij De Goudse via de fietsvakantiewinkel als ik de fietsbus boekte, maar sinds de fietsbussen alleen nog in het hoogseizoen rijden gebruik ik ze niet meer. En nu - FBTO, ANWB, OHRA, CZ, ... ik zie door de bomen het bos niet meer!
Als je al een (doorlopende) reisverzekering hebt, dan is het een kwestie van polisvoorwaarden doorlezen. De meeste fietsvakanties zijn verzekeringstechnisch niet zo heel afwijkend van gewone vakanties. De fiets wordt meestal gewoon als bagage gezien. En wat is nou het verschil tussen een vakantiefietser die de bocht uit vliegt en een senior die op zijn gazelle zijn vrouw omver rijdt?

Op mijn verzekering moet ik rekening houden met bestemming (reisadvies van Buitenlandse zaken) en heb ik voor de zekerheid ook "extreme sporten" meeverzekerd. Da's vooral bedoeld voor mijn wintersport, maar dit laat in ieder geval geen interpretatie-ruimte over voor het fietsen.
Ik heb bewust gekozen voor een reisverzekering bij dezelfde maatschappij waar ik ziektekosten heb verzekerd.