Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Utrecht d.d. 29 juli a.s. vertrek vervroegd naar 11u - Forum Wereldfietser

Rondje Utrecht d.d. 29 juli a.s. vertrek vervroegd naar 11u

In navolging van de diverse rondjes (Rotterdam, Amsterdam etc.) wil ik starten met het rondje Utrecht, bijvoorbeeld elke maand op een zondag.

Alvorens hiermee te starten zou ik graag willen weten of hiervoor interesse is.

met vriendelijke groet,
Edwin
Ik denk van wel :) Er zijn eerder trouwens ook wat pogingen ondernomen door Wouter & Annie, in de vorm van een rondje Utrechtse Heuvelrug. zie oa dit draadje

Ben in ieder geval geinteresseerd (al moet ik zeggen dat ik nog nooit met Wouter mee kon, omdat er elke keer wat anders al in mijn agenda stond :roll:
[moderator] Ik heb het onderwerp verplaatst naar 'Overige aktiviteiten'. Daar past hij beter dan in 'Uitrusting'. [/moderator]
Goed initiatief!
Ik fiets graag mee en als het rondje op regelmatige basis georganiseerd wordt, is de kans vast groter dat er genoeg deelnemers komen.

Het ligt natuurlijk ook aan de snelheid waarmee gefietst gaat worden en de doelgroep: mik je ook op 'nieuwkomers' met iets minder fietservaring en zitvlees? Dan zal de snelheid minder hoog liggen en de afstand minder groot dan wanneer je vooral 'insiders' en veelfietsers wilt bereiken.
Hoewel ik zelf zo'n 25 km/u fiets, zou ik voor een rondje Utrecht de voorkeur geven aan een iets lagere snelheid, zodat we ook 'nieuwe' fietsers bereiken. (waaronder mijn vriendin... 8) )
Een rondje Utrecht op regelmatige basis verwelkom ik van harte. Zelf mag ik nogal graag links, rechts, omhoog en verder rond kijken, dus een (gemiddeld) tempo van 25 km/uur is aan mij niet besteed. Rond de 20 km/uur lijkt mij een mooie snelheid. Qua afstand zou ik tevreden zijn met 70 - 80 km omdat ik vanuit de Heuvelrug ook nog heen en terug naar Utrecht moet.

Gezien de eerste reacties lijkt het mij dat je al een aantal fietsgenoten hebt.

Groet,

Arno
Vraag is of er ook mensen met de trein zouden komen. Afspreken bij Utrecht CS lijkt mij niet handig voor mensen die van buiten (bijvoorbeeld vanaf de Heuvelrug) Utrecht in moeten fietsen
Mee eens dat het afspreekpunt niet CS hoeft te zijn, we gaan Utrecht toch uit fietsen (maar ook weer in, t is een rondje ;-). Van de andere kant, Utrecht is echt een compacte stad. Vanaf de oostkant (Zeist) ben je in 10 minuten op het station.

Qua snelheid, 20-22 km/u lijkt mij prima.
Volgens mij is het pleintje voor Cafe de Poort (Tolsteegbrug/Twijnstraat) voor alle windhoeken goed bereikbaar. Ligt eigenlijk bij een knooppunt van wegen. En ze hebben koffie :wink:
Of station Overvecht in de ander hoek van Utrecht.

Afspreken op deze punten gaat volgens mij makkelijker dan "bij CS". Maar ik loop vooruit :oops: , eerst maar eens echt een groep verzamelen :D

Groet,

Arno
Over het algemeen zitten mijn weekenden meestal erg vol, maar het lijkt me wel een goed idee. Ook ik kon helaas nooit op de dagen dat Wouter zijn rondjes plande. De locatie om af te spreken maakt mij weinig uit, ik moet toch eerst 15 km naar Utrecht fietsen.
Volgens mij is het pleintje voor Cafe de Poort (Tolsteegbrug/Twijnstraat) voor alle windhoeken goed bereikbaar. Ligt eigenlijk bij een knooppunt van wegen. En ze hebben koffie :wink:
Of station Overvecht in de ander hoek van Utrecht.
Ledig Erf dacht ik ook gelijk aan :)
Het Ledig Erf is erg gezellig inderdaad. Maar vaak ook erg druk.

Misschien is dit ook een idee als verzamelpunt: http://maps.google.nl/maps?q=52.063738, ... 1&t=m&z=17

Net even buiten de stad en er is vast ook wel koffie. Ze zijn open van 9 tot 9 en het lijkt me een goede uitvalsbasis voor veel routes.

Of vlakbij, verzamelen bij Amelisweerd bv. bij de Veldkeuken. http://maps.google.nl/maps?q=de+veldkeu ... n&t=m&z=17
Open van 10 tot 8. En de directe omgeving is net even wat mooier.

Nou ja kijk maar; ik zal de eerste rondjes niet meerijden (ben dan zelf op reis) maar vanaf November moet het wel lukken.

Groeten,

Maarten (uit Utrecht ;-))
M. schreef:Net even buiten de stad en er is vast ook wel koffie. Ze zijn open van 9 tot 9 en het lijkt me een goede uitvalsbasis voor veel routes.
En/of een hapje eten na afloop. Heb alleen geen idee hoe druk het daar is. Staat wel goed bekend geloof ik.
Hoi
Lijkt me leuk. Onlangs schoot het me ook nog door het hoofd om eens vanuit Utrecht te proberen een rondje te organiseren. Overigens zal ik ook niet altijd kunnen, omdat ik de agenda graag laat vullen met leuke dingen:)

Ik fiets zelf regelmatig de stad uit via Overvecht/De Vecht. Dus varierend van richting Maarssen- Loenen-Breukelen, tot Tienhoven, Maartensdijk, Hilversum, Lage Vuursche e.d.

Woon zelf in de buurt van de watertoren/Julianapark ook handige plekken kunnen zijn om af te spreken. Mensen die wel met de trein komen, kunnen dat ook tamelijk makkelijk vinden verwacht ik.

Of het verzamelpunt laten afhangen van welke richting we gaan fietsen. Maar een vast verzamelpunt is uiteindelijk makkelijker denk ik.

En mocht het bijv. een keer een rondje forten worden, dan is (in de zomer) http://www.fortaandeklop.com/ nog een leuke locatie om de tocht af te sluiten.

Ik ben benieuwd wat het wordt, word graag op de hoogte gehouden.

groet
Astrid
Ja.
Er is zeker interesse. Ik ga mee. En wil me daarna wel inzetten om er een 'ritueel' van te maken.

Ideeën genoeg voor een locatie,dus dat komt wel goed. Nu nog een datum noemen, en we kunnen van start.
Hier is nog zo'n Utrechter die dit een goed plan vindt!

Wat betreft het verzamelpunt lijkt het Ledig Erf mij het best: herkenbaar en centraal. Maar ik woon er dan ook vlakbij.
Als nieuwe utrechter klinkt een rondje Utrecht mij ideaal in de oren om de omgeving rondom mijn nieuwe thuisstad goed te leren kennen. Ledig erf is een mooie verzamelplek en voor zover ik kan zien al bij meerdere wielerclubjes erg in trek. Augustus is natuurlijk een maand vol met vakantie maar als ik er ben ga ik graag mee.
Ook vanuit mij zeker interesse. Ook ik zal zeker niet altijd kunnen, maar met plezier zo af en toe een keer aansluiten.

En qua startpunt.. ja dat is altijd lastig. Ik zou geloof ik eerder kiezen voor station Utrecht Overvecht of Utrecht Lunetten (andere uithoek), ipv Ledig Erf. Gewoon omdat je vanaf deze twee stations relatief snel de stad uit kan zijn, ipv vanaf Ledig Erf waar je standaard begint met een nog aardig stuk stadrijden.
Dank voor ieders reactie/ bijdrage.

Ik stel voor met het rondje Utrecht te starten op zo. 29 juli a.s.

Start 12u. bij Cafe De Poort op/ aan het Ledig Erf.

Ik zal een rondje van ca. 80 km. maken.

Aangezien ik niet zo handig ben met de gps is er wellicht iemand die mij kan helpen met het maken van de route in mapsource.

Groet,
Edwin
Dag Edwin, bedankt voor het initiatief. Het ziet er naar uit dat ik zondag 29 juli van de partij ben. Maar eh ....... kunnen wij wat vroeger starten? Ergens tussen 10 en 11. Het is die dag mooi weer :lol: en dan is het onderweg als pitstop heerlijk vertoeven in het lange gras of op terras. Dan hebben wij iets meer tijd voor die 80 km en fiets ik nog met licht weer naar huis (± 30 km).

Het is een voorstel dat ik bij deze in de groep gooi. Zij die stemmen gaan natuurlijk die dag mee :D

Groet,

Arno
Aangezien ik niet zo handig ben met de gps is er wellicht iemand die mij kan helpen met het maken van de route in mapsource
In principe kan je ook zonder mapsource. Met bikemap of de routeplanner van de enfb maak je vlot een route (van knooppunten, LF-routes, wat je maar wilt), die je als gpx kan exporteren.

Zondag 29 juli staat in mijn agenda. Als mijn knie het toestaat, ben ik erbij.
Qua tijd is het mij om het even.