Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik heb nog nooit met een zeem in mijn broek gefietst en met mij zijn er velen anderen.captain_fabulous schreef:Als je van plan was te gaan fietsen, kun je praktisch niet zonder zeem. Dus je vraag is wat verwarrend...In elk geval, is een bib-short (met bretels dus) niet aan te raden voor een vakantiefietser. De bretels gaan namelijk onder je shirt, dus als je uit de broek moet voor een sanitaire stop (zeker als er haast bij is), moet je je gelijk helemaal uitkleden. Niet praktisch. Sommige mensen dragen fioetsondergoed met zeem en dan een gewone broek, maar waarom niet gewoon een fietsbroek zonder bretels? Die is er voor gemaakt tenslotte! En de naden in een 'gewone'broek, kunnen naare schuur plekkken veroorzaken, waar je ook niet blij van wordt.
Ik had gelezen op een mountainbike forum dat een broek met zeem op een gegeven moment gaat zakken en dat de zeem niet meer lekker past, en dat een broek met zeem en brettels de zeem op zijn plek houd.captain_fabulous schreef:maar waarom niet gewoon een fietsbroek zonder bretels? Die is er voor gemaakt tenslotte! En de naden in een 'gewone'broek, kunnen naare schuur plekkken veroorzaken, waar je ook niet blij van wordt.
Die is wel netjes idd, beetje duur alleen, mischien even bij demmenie kijken.m_nu schreef:zoiets?
Fiets ik al jaren mee elke dag door weer en wind, oerstevig & naden zijn mooi weggewerkt.
Zelf vind ik niets lekkerder zitten dan een koersbroek met bretels, maar ik heb ook een onderbroek met zeem (van Odlo, ooit een uitverkoopje) en zo'n casual broek met binnenbroek-met-zeem, van Agu. Van die laatste gaat het schuiven van de pijpen over mijn bovenbenen me irriteren, en ik vind het jammer dat de binnenbroek vast zit aan de buitenbroek; eentje die je los kunt knopen lijkt me handiger. Wel fijn voor als je er niet de hele dag als een wielrenner bij wilt lopen.cotweetje schreef:Ik hou overal algemeen van wijde katoenen wandelbroeken maar op 600/800 km wil ik wel comfort. is een korte broek met zeem wat ? Of een boxer met zeem en daarover een korte broek, of is er niet te tippen aan een korte broek met zeem en bretels ?
Voor alles is een eerste keer ....... Met een echte fietsbroek is het (in mijn ervaring) net zoals met klikpedalen: als je er eenmaal aan begint vraag je je af waarom je de overstap zolang hebt uitgesteld.Ronald van der Perk schreef:Ik heb nog nooit met een zeem in mijn broek gefietst en met mij zijn er velen anderen. Overigens is volgens mij is dit onderwerp als eens langsgekomen.
Ronald van der Perk