Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Chariot fietskar Cougar 2/ CX 2 en winkelen - Forum Wereldfietser

Chariot fietskar Cougar 2/ CX 2 en winkelen

Wij willen een fietskar gaan kopen voor ons dochtertje. Naast de fietstochten die we willen gaan maken, willen we de kar ook gebruiken als buggy, voor bijvoorbeeld boodschappen te gaan doen.
Nu vragen we ons af of de Chariot cougar 2 en de CX2 door bv. de toegangspoortjes van een supermarkt passen? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Ik heb zelf een kidcar fietskar en die past (wel krap) door alarmpoortjes van winkels. Ik neem aan dat het dan met een chariot ook wel gaat lukken. Het is een beetje afhankelijk van de winkel of je met de fietskar ook door de winkel kan lopen. Supermarkten zijn over het algemeen geen probleem. Maar winkels zoals bijvoorbeeld kruidvat zijn een ramp. Maar daar lukt het al amper met een gewone kinderwagen.
Vrienden van mij hebben een Cougar en ik heb laats een filmpje van ze gemaakt met de Cougar. Ze zijn er erg tevreden over. Voordeel van deze kar is dat je hem kan ombouwen tot kinderwagen en daarom kan je hem ook meenemen in de trein - je mag namelijk geen fietskar meenemen in de trein :wink: Of hij ook door een poortje komt, weet ik niet.
Meer info vind je op hun website http://travellingtwo.com/

Bron
Inmiddels zijn we er uit. Het is de Chariot CX2 geworden. Inmiddels hebben we er een paar korte tochtjes mee gefietst en tot nu toe zijn wij erg tevreden over deze fietskar. We hebben een bezoek gebracht aan de AH XL en de fietskar kan net door de (toegangs)poortjes, mits je betaald met de zelfscanner. De reguliere kassa bij de AH is wel een probleem. Het gangpad is net te nauw.
@Blanche, je hebt een erg leuk en informatief filmpje gemaakt. Er zat voor ons nog een fijne tip in het filmpje, over een neksteuntje van de Maxi Cosi in het hangmatje. Wij hebben ook zo'n neksteuntje gekocht en het werkt perfect! Ons dochtertje van 2,5 maand zit zo heerlijk in haar fietskar.