Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen 14/15 juli (kampeerweekend) - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen 14/15 juli (kampeerweekend)

Een 2e poging: de knooppuntenroute; Start bij het Peerd, eerst richting Ruischerbrug, vandaar kp: 91-42-43-99-39-36-35-34-14-re aanhouden nr Noordbroek 66-74-richting 68 doorsteken nr 29-07-08-88-90-92-75-20-24-23-26-LF9m tm 29-28-63- camping Hoorndermeden, Hoornderweg 19B Wedde. zie ook de site voor info over de camping.
Ik vond daar zelf geen tarieven vd broodjesservice, ontbijtservice, lunchpakket is respectievelijk: €2,75/ €7,50/€7,50. als iemand dat wil graag aan mij doorgeven dan kan ik het bestellen. de camping is €8,55 (=incl tb).
Verder kan er gegeten worden in het kasteel in Wedde voor wie echt wil dineren, in het dorps/eetcafe is er van alles wat de pot schaft, op de camping kan er voor de tent met mooi uitzicht gekokkereld worden, of in het keukentje, waar we ook droog en warm kunnen zitten,er kan/mag ook een vuurtje gestookt worden om warm te blijven of voor het leuk. Nu heb ik wel ongeveer alles van belang gemeld geloof ik, zijn er nog vragen, ik hoor ze graag.
Oh ja vergeet ik zondag bijna: m'n Drenthekaart heeft nog net vd Oosthoek geen knooppunten maar ik beloof jullie een mooie tocht over kronkelende fietspaadjes naar Bourtange, dan gaan we ten noorden van Sellingen (door Sellingen wordt te zuidelijk/ teveel km's) richting westen, tussen Stadskanaal en Musselkanaal door, dan heb ik weer kp:54-56-57-01-16 vlak voor 16 li richting 47, daarvoor pikken we n fietspad dwars door de weilanden watuitkomt bij 32-31-49-10-06-95-26-25-28-(door de Westerbroekstemaderpolder)7879-81 = Haren-Groningen-Peerd. gr Cilia (met 2 i's)
HOi Allemaal,

Ik heb de afgelopen dagen door twente gefietst en via Arnhem terug naar het noorden. Ondanks alle weersvoorspellingen hebben we goed weer gehad. Dus wie weet valt het aankomend weekend ook wel mee!!
Ik heb er zin in!

Ronnie ik stuur je via een PB even mijn adres, dan kunnen jullie je auto bij mij in de straat kwijt morgenvroeg als je wilt. (Hadden we het over gehad toch, bij het vorige rondje)

tot morgen allemaal!
Groetjes van Heidi
HansvanderVeeke schreef:Dit is het uitgebreide (extra) Rondje Groningen dat twee dagen beslaat en een nachtje op de camping heeft.
[...]Geef hier aan als je met dit weekend mee wilt...[...]
Dag Hans,

Bij wie moet ik zijn om mezelf aan te melden voor deze fietstocht.
Wil hierbij meegeven dat ik nog geen betalend lid ben. Dit wil ik gaan doen na een fietstocht. Zeg maar, eerst de kat uit de boom kijken.
Hoop van jou (of een ander) te mogen vernemen...
Fleurke schreef:[...]
HansvanderVeeke schreef:Dit is het uitgebreide (extra) Rondje Groningen dat twee dagen beslaat en een nachtje op de camping heeft.
[...]Geef hier aan als je met dit weekend mee wilt...[...]
Dag Hans,
Bij wie moet ik zijn om mezelf aan te melden voor deze fietstocht.
Wil hierbij meegeven dat ik nog geen betalend lid ben. Dit wil ik gaan doen na een fietstocht. Zeg maar, eerst de kat uit de boom kijken.
Hoop van jou (of een ander) te mogen vernemen...

Dag Cilia,
Hoop dat jij antwoord kan geven.
Verneem graag...
Pierre,

Celia weet dat je mee gaat. Als je om 11 uur bij het Peerd staat (dat is voor het station in Groningen) dan zie je vanzelf een groepje fietsers met bepakking. Even voorstellen en je hebt een leuk weekend voor de boeg.

Als je twijfelt, kun je celia nog je mobiele nummer geven per PB.

Verder opgave is niet nodig. Zoals je misschien wel gezien hebt, kan ik zelf niet mee. Maar ik wens jullie een fijn en hopenlijk droog weekend toe!
HansvanderVeeke schreef:Pierre,

Celia weet dat je mee gaat. Als je om 11 uur bij het Peerd staat (dat is voor het station in Groningen) dan zie je vanzelf een groepje fietsers [...]
Dag Hans,
Dank voor de terugkoppeling.
Voor jou / jullie ook een genoeglijk weekend!
Bij het Peerd aangekomen stond er een mix van oude garde en nieuwe mensen klaar voor een gedenkwaardig rondje Groningen. Er waren drie of vier valpartijen en een deelneemster liep 's avonds op de camping tweede graad brandwonden op...

Het weer viel reuze mee. Op zaterdag ontweken we bijna alle buien op miraculeuze wijze en ook op zondag ging het lang goed. Via een erg mooie route kwamen we 's avonds op de camping aan die Cilia (of is het Celia?? :lol: ) had uitgezocht. Een erg leuk campinkje dat we helemaal voor onszelf hadden. Op zondag zijn we via een leuke route naar Kiel-Windeweer gereden waar Marten ons trakteerde op koffie en thee. Een mooie bijkomstigheid was dat Marten voor een van de deelnemers nog snel een reparatie kon uitvoeren zodat ook deze weer veilig op weg kon.

Iedereen bedankt voor het leuke weekend. Cilia bedankt voor de mooie route, de leuke camping en je eerste hulp verlening en Marten bedankt voor de gastvrijheid.

Tot het volgende rondje Groningen!

Ronnie en Linda
...de zwakste schakel...

Te danken aan de kanjers die mij er doorheen hebben getrokken, heb ik -voor mezelf- een geweldig weekend mogen beleven.
Pracht mensen ontmoet en gesproken. Het was een weekend waar ik nog niet uit ben. Zitten heel veel leermomenten in. Zowel praktisch als zeker ook op persoonlijk vlak. 

Had geen enkel idee hoe dit weekend zou gaan verlopen. Had me ingesteld op een 'iets' wat haaks stond op hetgeen ik heb mogen beleven. Kan het -vooralsnog- niet anders omschrijven. Klaarblijkelijk dacht ik er veel te licht over...

Zaterdag, de voorlaatste stop, kreeg ik krampen in mijn kuiten. Toen ik van de fiets afstapte, sloegen de krampen door naar mijn bovenbenen. Misschien is het voor jullie allen heel lang geleden dat jullie krampen hebben gekregen; kan je vertellen dat dit geen pretje is. Maar ook wetend dat het lichaam best pijn mag voelen. Gelukkig is het bij dat moment gebleven.  
Gelukkig kreeg ik van de vakvrouw diverse tips mee v.w.b. rek- en strekoefeningen als ook mijn eet- en drinkbenodigheden als zeker ook de tip om vandaag een rondje van 20 kilometer uit te fietsen. En ja, dit heeft geholpen. Dank voor dat...

Heb nog heel veel te leren v.w.b. hetgeen (houdend op dit onderwerp) met fietsen te maken heeft. 
Kilometers in je benen 'stampen' - weten wat je wel moet drinken (o.a. veel water tegen 'uitdroging' wat o.a. krampen kan voorkomen / verminderen) - zo ook wetend wat je met mate mag drinken (dubbele espresso, waar ik genoeg van dronk. Wist dat koffie vocht onttrekt, maar niet op deze manier. Coolbest wat ik graag drink, maar water vele malen beter is) - eten eten eten en nog eens eten en dat heel vaak herhalen - zo nog veel meer van dit alles...
Zal me dezer dagen dan ook inlezen over o.a. drinken en eten tijdens fietstochten.

Mijn gesteldheid is (zondagmiddag) wel iet of wat aangetast. Weet niet of dit met mijn 'lege' lichaam of vermoeidheid te maken heeft gehad, of met hetgeen voor mij onwennig was (voor mezelf veel kilometers gemaakt). Had het gevoel dat ik mezelf deels kwijt aan het raken was...
Zoals gezegd, heel veel leermomenten voor mij. Dit op diverse vlakken...

Zondag; af stop, nadat we van een bakkie koffie (en nee, geen dubbele espresso) met een kwartpunt genoten hadden, gingen we weer op pad. We stapten op de fietsen. Deed mijn schoen in de clips en begon te fietsen. Direct moest ik in de remmen. Vergat de schoenen los te doen. En ja, vanuit stilstand lag ik een tel later linksom in het gras. Was wel lachen...
Het gevolg was wel dat mijn linker handvat een tik had gekregen.

Gelukkig vertrokken we verder naar o.a. Marten. Na genoten te hebben van zijn gastvrijheid, koffie en thee met speculaas, heeft Marten mijn stuur gemaakt zoals deze moest(!) zijn. Marten, andermaal, dank daarvoor...

Ook (als ook andermaal) Dank met een hoofdletter voor de Kanjers die me diverse malen de wind uit de kop hebben gehaald. En een extra Dank voor de dame met de tweedegraads brandwonden op haar bovenbenen, die me heel veel kilometers uit de wind heeft gehouden. Hoop dat je heel snel mag herstellen.
Jullie allen hebben me er doorheen getrokken...
Hoe het ook is, een geweldig weekend...

Een speciale dank voor Cilia voor de geweldige tocht, pracht natuur en idem camping...

Wetend dat dit weekend voor mij een pracht weekend was waar ik nog heel vaak aan zal terugdenken...