Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Balhoofdstel Koga Miyata mid jaren 70 - Forum Wereldfietser

Balhoofdstel Koga Miyata mid jaren 70

Ik ben bezig met het opknappen van mijn Miyata. Ik stuit echter op het probleem dat mijn balhoofdstel kapot is en dat fietsenmakers in mijn buurt niet aan het balhoofdstel kunnen komen. Het schijnt een hele speciale maat te zijn.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt..

[moderator]Onderwerp verplaatst [/moderator]
Djeft schreef:Ik ben bezig met het opknappen van mijn Miyata. Ik stuit echter op het probleem dat mijn balhoofdstel kapot is en dat fietsenmakers in mijn buurt niet aan het balhoofdstel kunnen komen. Het schijnt een hele speciale maat te zijn.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt..

[moderator]Onderwerp verplaatst [/moderator]

speciale maten zijn Chater Lea, Raleigh draad of franse draad, maar daar doen ze niet aan in japan. Andere 'speciale maat' kan nog de inbouwhoogte zijn, voor sommige Shimano balhoofdstellen was die 32mm ipv 37. Voor de rest: het is of een 1"BSC (26.4mm baseplate passing op de vorkkroon) of een 1" JIS (=27mm) . Standaard oplossing in dit geval is een betere fietsenmaker :D
Wat is de diameter van de stuurpen die erin gaat en wat is de diameter van de binnenkant (schroef) van de stuurbuis? want zo weten we nog niks.

Zie ook: dit verhaal met overzicht van alle maten etc

Lang leve ISO....
Los daarvan kan je fietsenmaker gewoon aan Koga een balhoofd vragen op basis van het frame serienummer. Waarschijnlijk betaal je dan wat meer, maar Koga levert voorzover ik weet altijd vervangstukken.