Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vluchten boeken - Internet of reisburo? - Forum Wereldfietser

Vluchten boeken - Internet of reisburo?

Ik ben erg benieuwd hoe de meeste Wereldfietsers hun vluchten boeken voor hun fietsvakanties.

Normaal gesproken boek ik direct bij de luchtvaart maatschappijen zelf omdat ik de cheaptickets-achtige sites omslagtig en duur vind. Daarnaast vind ik de 'after-sales service' bijzonder slecht en ben tegen hun gebruik van 'cookies' om te volgen welke vluchten je interesse in heb (en vervolgens duurdere tickets voor te schotelen).

Gaan de meeste mensen nog steeds naar een reisburo (bestaan deze nog uberhaupt?) of struinen we allemaal eindeloos de WWW af opzoek naar een geschikte vlucht?

Ik zie, meestal heel snel, voor de bomen het bos niet meer als op via internet probeer te boeken.

Tips en trucks voor hoe best een vliegticket (voor mezelf en mijn fiets) te boeken worden zeer op prijs gesteld!

Thanks alvast,

James
Via websites als skybreakers en budgetcarriers op zoek naar een gunstig ticket. Vervolgens de voorwaardeN checken voor de fiets. Soms even bellen en dan online boeken. Tja de klm schijnt het nog niet te lukken maar maatschappijen zoals baltic air hebben alles rondom de fiets netjes online staan en je kan de fiets zelfs online boeken en betalen. Ik stuur je via de email wel ff mijn favorieten rondom vliegtickets.
Ik boek simpele en goedkope tickets direct via internet bij de airliner. Voor ingewikkeldere en of prijzige tickets maak ik gebruik van een internetreisburo zoals worldticketcenter. Ze hebben me 1 keer reuze uit de brand geholpen toen de kosten van het fietsvervoer verviervoudigden (!!!) tussen boeken en reizen dat ik die tickets graag via hun laat lopen (zoek maar eens op Delta Airlines). Wel heb ik dan zelf al een goed beeld van de prijzen, overstap(on)mogelijkheden, etc.
Binnen Europa meestal direct bij de maatschappij ( Transavia, Ryanair, Vueling) buiten Europa vaak via reisbureau omdat die nogal eens een deal hebben met een maatschappij voor meer bagage, bv 30 in plaats van 20kg, daar valt de fiets dan mooi binnen.
James,

Ik heb er niet heel erg veel ervaring mee, maar wat voor mij meespeelt is de prijs voor het hele pakket. Dus wijzelf, fiets en bagage. Dat is wat uitzoekerij als je het zelf moet doen maar het levert wel geld op.
Daarnaast speelt voor mij ook nog mee waar vandaan ik vertrek. Ik heb liever een klein vliegveld dan een grote. Hoe dichtbij het vliegveld is. Welke vertrektijden er zijn. En wat kost het parkeren.

Voordeel van zelf doen via internet is dat je gemakkelijker kunt spelen met deze parameters. Nadeel is dat het meer uitzoekerij is en dat je mogelijk wat kleine lettertjes over het hoofd ziet.
Maar de volgende keer kruip ik gewoon weer achter de computer en doe het weer zelf.

Succes met je keuze.
Het is inderdaad een bekend verschijnsel dat tijdens je zoektocht naar de beste en/of goedkoopste vlucht de laagste prijs bij elk bezoek aan de site van een prijsvechter hoger wordt. Vaak zijn er dan opeens ook vrijwel geen plaatsen meer over, dit om je te 'stimuleren' toch maar snel te boeken. Gebeurt ook bij reizen met de TGV. Leve de cookies!
Kun je wat aan doen met je virusbestrijder door hem accuut alle cookies uit je computer te laten gooien. Zelf gebruik ik mijn computer om te zoeken en een andere om te boeken. Scheelt vaak tientallen euri's.
wimmo17 schreef:Het is inderdaad een bekend verschijnsel dat tijdens je zoektocht naar de beste en/of goedkoopste vlucht de laagste prijs bij elk bezoek aan de site van een prijsvechter hoger wordt. Vaak zijn er dan opeens ook vrijwel geen plaatsen meer over, dit om je te 'stimuleren' toch maar snel te boeken. Gebeurt ook bij reizen met de TGV. Leve de cookies!
Kun je wat aan doen met je virusbestrijder door hem accuut alle cookies uit je computer te laten gooien. Zelf gebruik ik mijn computer om te zoeken en een andere om te boeken. Scheelt vaak tientallen euri's.
Dan is het wel heel amateuristisch opgezet; tegenwoordig gebruikt men gewoon IP-herkenning en dan helpt het verwijderen van cookies of een andere computer pakken helemaal niets.
@Matthie9000 Dan loop je even naar de buren... of de vriendin, staat mijn 'andere computer' ook.
wimmo17 schreef:@Matthie9000 Dan loop je even naar de buren... of de vriendin, staat mijn 'andere computer' ook.
Och met een proxy ben je er ook ;-)
De laatste vlucht met mijn fiets mee aan boord (Amsterdam-Pisa retour) boekte ik bij de Fietsvakantiewinkel. Nog op 14 juni 2012 vloog ik van Bremen naar Nyköping Skavsta in Zweden (zie mijn filmpje hieronder), weliswaar zonder fiets, en deze is via internet bij Ryanair geboekt. In Zweden heb ik al een fiets staan. Volgend jaar hoop ik in Australië te fietsen en daar is wel een reisbureau voor nodig.
Ik heb sinds 1973 al 57 keer gevlogen met eigen fiets mee aan boord. Vroeger kon ik zonder reservering op het vliegveld gemakkelijk een ticket kopen, alsof je op een treinstation bent, in tien minuten klaar. De goeie ouwe tijd....

http://www.youtube.com/watch?v=Lji6H2gT ... ature=plcp
Martin E. van Doornik schreef: Volgend jaar hoop ik in Australië te fietsen en daar is wel een reisbureau voor nodig.
v=Lji6H2gT0Kw&list=UUdyK8If7K7VmVbgEZ_PwuEA&index=1&feature=plcp
Ha die Martin,

Jij gaat niet naar Azie vanwege de dierontvriendelijkheid. Ook Australie is niet geheel zuiver. Kangoeroes vinden wij leuke dieren, maar veel Australische boeren zien ze als een plaag. Ook Australische automobilisten kunnen er wat van. Op wegen met veel overstekende kangoeroes (zie de borden) vertikken zij om hun snelheid wat aan te passen, maar monteren een groot rek op de voorkant van hun speelgoedje, om kangoeroes op te vangen. Door de klp overleven zij het niet. Op veel plaatsen liggen de kadavers langs de weg.

Groetjes uit Zwitserland,

Bert
bert sitters schreef:
Martin E. van Doornik schreef: Volgend jaar hoop ik in Australië te fietsen en daar is wel een reisbureau voor nodig.
v=Lji6H2gT0Kw&list=UUdyK8If7K7VmVbgEZ_PwuEA&index=1&feature=plcp
Ha die Martin,

Jij gaat niet naar Azie vanwege de dierontvriendelijkheid. Ook Australie is niet geheel zuiver. Kangoeroes vinden wij leuke dieren, maar veel Australische boeren zien ze als een plaag. Ook Australische automobilisten kunnen er wat van. Op wegen met veel overstekende kangoeroes (zie de borden) vertikken zij om hun snelheid wat aan te passen, maar monteren een groot rek op de voorkant van hun speelgoedje, om kangoeroes op te vangen. Door de klp overleven zij het niet. Op veel plaatsen liggen de kadavers langs de weg.

Groetjes uit Zwitserland,

Bert
Ja dat wel, maar ik ga niet in open gebieden fietsen in Australië. Zeg maar in de kuststrook vanaf 30 km ten zuiden van Sydney naar Brisbane toe. Daar heeft m'n vrouw familie wonen en wij zijn uitgenodigd.
Ook zijn er in de afgelopen decennia in de straat hier voor m'n huis enkele katten doodgereden. Daar moet ik nog niet aan denken.
En geniet van het mooie Zwitserland.