Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Topeak Roadmorph - Forum Wereldfietser

Topeak Roadmorph

Afgelopen vakantie is er water in de pomp gekomen (nog geen jaar oud).

Vraag 1:
Is dit normaal?

Vraag 2:
Door het water doet de pomp het niet goed meer. Voordat ik een beetje dom ga slopen, wat is de beste methode?

Peter
Peter M schreef: Door het water doet de pomp het niet goed meer. Voordat ik een beetje dom ga slopen, wat is de beste methode?
- Uit elkaar schroeven: dop rond zuigerstang losdraaien met punttangetje;
- Schoonmaken;
- Beetje teflonspray in de cilinder;
- In elkaar schroeven.

Doe dit elk jaar en hij gaat net zo lang mee als je fiets.

Grtjs,

Walter
Matthie9000 schreef:Lijkt me niet, http://www.topeak.com/Service/Internati ... er_Service geprobeerd?
Dank voor deze link. Ik had nog niet echt gezocht moet ik toegeven, want ik wilde eerst even weten hoe ik er mee om moest gaan.

Hieronder het antwoord van de importeur:

Beste Peter,

Nee dit is niet normaal

Het beste is om terug te gaan naar De Vakantiefietser en uw probleem daar voor te leggen, deze kan uw pomp naar ons retour sturen voor garantie en u een nieuwe meegeven

Gr,

Arie Kragt

Kruitbosch Zwolle

Peter
Hoi Peter,

kom langs, er ligt er een voor je klaar.

Eric
Dit is de versie zonder manometer toch? Gebruiken jullie onderweg een apart drukmetertje? Iemand een (lichtgewicht!) optie? Ik kwam alleen de schwalbe airmax pro tegen à 35gr?
Matthie9000 schreef:Dit is de versie zonder manometer toch? Gebruiken jullie onderweg een apart drukmetertje? Iemand een (lichtgewicht!) optie? Ik kwam alleen de schwalbe airmax pro tegen à 35gr?
Vroeger zaten er bij de Schwalbe binnenbanden van die simpele plastic drukmetertjes. Ze wegen acht gram. Nauwkeurigheid is een halve bar ofzo, maar voor op vakantie is dat prima. Wel even ijken met je grote thuisfietspomp.

Vraag eens na bij je fietsenmaker of hij er nog een paar heeft liggen. Bij Challenge zag ik laatst nog een hele doos vol van die dingen.

grtjs,

Walter
Matthie9000 schreef:Dit is de versie zonder manometer toch? Gebruiken jullie onderweg een apart drukmetertje? Iemand een (lichtgewicht!) optie? Ik kwam alleen de schwalbe airmax pro tegen à 35gr?
Er staat Road Morph op en er zit een drukmeter aan.
Eric Schuijt schreef:kom langs, er ligt er een voor je klaar.
Kijk dat is nu service! Reageren voor er geklaagd is. :D

@Eric: Heb je een PB Gestuurd

Peter