Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ergon GX3 monteren - Forum Wereldfietser

Ergon GX3 monteren

Ik ben van plan op mijn Koga World Traveller als vervanging van de rubber handvaten die rond het stuur zitten Ergon GC3 handvaten + bar ends te monteren. Het “vleugeltje” dat daaraan zit lijkt me een stuk comfortabeler.

Nu vond ik ergens een filmpje hoe dat moet. Er was sprake van aandraaien met momentsleutel.
Ik heb geen momentsleutel. Kan ik ook een gewone inbussleutel gebruiken?
Ik wil natuurlijk niet dat de bar ends in de loop van de tijd “afzakken” omdat ze niet stevig genoeg vastzitten.
Hoe doen andere fietsers dat? Hebben jullie zo’n sleutel of laten jullie het de fietsenmaker doen?
Ik draai ze gewoon op gevoel aan. Vast = vast.

Daarnaast zitten er wel wat imbus sleuteltjes in mijn gereedschap, dus als hij wat los raakt, dan kan ik hem altijd nog even natrekken.
Met gewoon momentloos gereedschap en een beetje gevoel gaat het uitstekend. Gereedschap in ieder geval de eerste paar tochtjes meenemen voor het geval het nog een beetje versteld of aangedraaid moet worden (mocht je het echt te voorzichtig gedaan hebben).

Momentsleutel heb ik niet (tenminste niet eentje met dat bereik). Soms denk ik wel is wel handig, zie dan weer de prijzen en denk laat nog maar even zitten.
Ah, da's mooi. Ik heb ook altijd een setje inbussleutels mee dus dat komt wel goed. Ga ik nu ff googlen en bestellen..... (www.rose.nl)

Iemand nog tips hoe ik de maat van m'n hand kan bepalen?
Ik heb geen kolenschoppen, maar ook geen superfijne dameshandjes.