Additionally, paste this code immediately after the opening tag: verende zadelpen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

verende zadelpen

Die 30.000 KM heb ik op deze site gelezen:
http://www.bike4travel.nl/product_info. ... ucts_id=98

Het verghaal van bushings komt van deze site:

http://www.4bikers.be/index.php?option= ... ic=5095.20

11 Januari 2006 - 22:41 -> antwoord #27
""Een paar bedenkingen:
Denk nog eens na over die geveerde zadelpen!!!!! met comfortabele banden en een comfortabel zadel win je al veel comfort! Mijn canecreek heeft na gemiddeld 4000 km MTB'en nieuwe bushings nodig en de elastomeren gaan zolang niet mee (LT versie)!""

Groetj

xtj schreef:Die 30.000 KM heb ik op deze site gelezen:
http://www.bike4travel.nl/product_info. ... ucts_id=98
Mijn vraag blijft dus aan (andere) Marco: Waar heb jij die 30.000 km vandaan?

Gerd

Ik heb behoorlijk lang internet-onderzoek gedaan voordat ik mijn Thudbuster heb gekocht, en dat van die 4000 km. en dan al versleten ben ik nog niet tegen gekomen. Juist is de Thudbuster de zadelpen die het het langst onder de slechtste omstandigheden uithoud!

OK boys,

Ik moet toe geven ik kan ook niks meer vinden op het net wat betreft die 30.000km zonder slijtage.

Ik heb nog steed meer vertouwen in in de airwings, voor de langer termijn.

Nu is voor de airwings-liefhebbers natuurlijk de vraag welke neem ik?
Ga ik voor de evolution of de extra bike II?
Ik ben er nog niet uit volgens mij zijn ze het zelfde op de demping na.

Dan rest natuurlijk de vraag heb ik wat aan die demping? Bij kleine oneffenheden zal deze denk juist minder werken maar bij de grotere klappen weer beter of niet?
Als jullie er ook zo over denken zou de evolution de betere keus zijn.

En dan nog kiezen tussen de;
320 360 en 450 lengte
waarvan de veerweg;
30mm 50mm en 50mm
De gewichten zijn resp.;
450 500 en 620 gram
2 2 en 3 veren


Groetj

De 30.000 km is door lagerfabrikant INA gesimuleerd in laboratorium omstandigheden. (staat in m'n Airwings foldertje)
Dit zegt natuurlijk niet dat hij gegarandeert 30.000 km in de praktijk meegaat, maar je weet tenminste iets.

Groeten,

Marco

PS op de Fiets en Wandelbeurs staat een verende zadelpen hobbelende testopstelling. Hier zitten zowel de Airwings als de Thudbuster op.
Dan kun je het verschil even voelen.

Re:

Marco Meijerink schreef:
johntelleman schreef:Zo'n zadelpen is makkelijk van een hoes te voorzien. Neem een stuk binnenband (natuurlijk wel een flinke diameter) en alle bewegende delen hebben minder last van water, stof en zand.
Ook ziet je zadelpen er minder 'fancy' uit, dus minder nieuwsgierige vingers.
Waarschijnlijk zal de zadelpen wat meer kilometers meegaan.
Grooooooot ander voordeel van zo'n hoes is het tegengaan van zand tussen de scharnierpunten van de parallelogram. Zonder een hoes treedt er te snel slijtage op. Met een hoes heb je daar bijna geen last van.

Groet,
Marco
Afbeelding

Overigens is de Suntour momenteel niet of slecht leverbaar in NL. Ook het hoesje was niet meer verkrijgbaar, vandaar mijn bovenstaande knutsel. Ik heb er nog een laagje vijverfolie onder, omdat ik bang was dat de scherpe delen door de band zouden prikken.

Groet,
Ruud