Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reis naar Passau - Forum Wereldfietser

Reis naar Passau

Goededag,

Deze zomer wil ik graag naar Passau gaan en van daaruit richting Budapest fietsen. Helaas is het op de site van DB niet mogelijk een fietsoptie in te vullen (van Arnhem naar Passau). Ik heb een offerte aangevraagd bij de Treinreiswinkel.

Weet er iemand of er ook een andere mogelijkheid is om de fiets mee naar Passau en terug vanuit Budapest mee te nemen?

Alvast bedankt!
Paukl
Zelf heb ik eens de CityNightline naar München en dan de RE naar Passau genomen. Terug met Wizz Air gevlogen vanuit Boedapest naar Eindhoven. Fiets mag mee in hoes of doos voor € 30.
paulemans schreef: Helaas is het op de site van DB niet mogelijk een fietsoptie in te vullen (van Arnhem naar Passau).
Vanaf het openingsscherm van bahn.de kun je toch gewoon doorklikken naar 'weitere suchoptionen' en 'fahrradmitnahme' aanklikken? Of bedoel je dat niet?
Ja op het eerste scherm bij "gegevens over de aansluiting" kun je dat aanklikken.
Deutsche Bahn
Groet,
Ruud
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inderdaad de mogelijkheid gezien om de fietsmogelijkheid aan te vinden. Wanneer ik echter de kaarten wil boeken, krijg ik een melding dat je niet online kan boeken voor het meenemen van fietsen en dient te telefoneren naar een infolijn.

Paul
Dan bel je toch even?

Ik heb van de week telefonisch bij de DB nog een goedkoop CNL-ticket met fiets kunnen boeken, terwijl bij de Treinreiswinkel de fietsplekken voor de CNL voor die datum al waren volgeboekt.
Hey, dat is interessant! Ik heb namelijk al een paar keer gehad, dat de treinreiswinkel geen reserevering voor een fiets kon maken in Duitsland/Oostenrijk, maar ik heb nog nooit in een trein gezeten, waarbij alle fietshaken/plekken vol hingen! Dus ik was daar al een beetje verbaasd over. Volgende keer, toch maar ook eens bellen naar de DB.
captain_fabulous schreef:Hey, dat is interessant! Ik heb namelijk al een paar keer gehad, dat de treinreiswinkel geen reserevering voor een fiets kon maken in Duitsland/Oostenrijk, maar ik heb nog nooit in een trein gezeten, waarbij alle fietshaken/plekken vol hingen! Dus ik was daar al een beetje verbaasd over. Volgende keer, toch maar ook eens bellen naar de DB.
Niet alle gereserveerde plaatsen worden daadwerkelijk gebruikt. Het kan zijn dat op moment A alles vol zit, maar dat er later op moment B door omboekingen weer plaatsen beschikbaar zijn. De Treinreiswinkel is officieel agent van de DB. Zowel de Treinreiswinkel als het call center van de DB raadplegen hetzelfde programma.
captain_fabulous schreef:maar ik heb nog nooit in een trein gezeten, waarbij alle fietshaken/plekken vol hingen!
Ik kocht eens om 8 uur 's morgens in Stendal een kaartje voor de trein naar Amsterdam van 9.00 uur, kon de fiets niet mee, was vol, dus moest ik de trein nemen van 11.00 uur.
Maar ja ik was toch op het station, dus dacht ik dan wacht ik even op die trein van 9.00 uur om te kijken hoe vol hij wel niet is, misschien kan ik gewoon mee.
Helemaal leeg, geen fiets te bekennen !!
Uiteraard gewoon ingestapt en tot Nederland nagenoeg de enige geweest :wink:
bert sitters schreef:
captain_fabulous schreef:Hey, dat is interessant! Ik heb namelijk al een paar keer gehad, dat de treinreiswinkel geen reserevering voor een fiets kon maken in Duitsland/Oostenrijk, maar ik heb nog nooit in een trein gezeten, waarbij alle fietshaken/plekken vol hingen! Dus ik was daar al een beetje verbaasd over. Volgende keer, toch maar ook eens bellen naar de DB.
Niet alle gereserveerde plaatsen worden daadwerkelijk gebruikt. Het kan zijn dat op moment A alles vol zit, maar dat er later op moment B door omboekingen weer plaatsen beschikbaar zijn. De Treinreiswinkel is officieel agent van de DB. Zowel de Treinreiswinkel als het call center van de DB raadplegen hetzelfde programma.
Vreemd. Na het bericht dat ik van Treinreiswinkel heb gekregen, ben ik meteen op de site van DB gaan neuzen en daar stond nog een 'Spartarif'. Op de site staan geen fietsreserveringen, maar de 'Fahrradhotline' gebeld en de fiets bleek mee te kunnen.
Ik zal ook maar eens gaan bellemn naar de fahrrradhotline.

Ik zag een foto van de fietshaken. Is er wel voldoende plek om alle tassen mee te nemen (vijf stuks)?
paulemans schreef:Ik zal ook maar eens gaan bellemn naar de fahrrradhotline.

Ik zag een foto van de fietshaken. Is er wel voldoende plek om alle tassen mee te nemen (vijf stuks)?
Je tassen moet je van je fiets halen.
Hallo Paul,

Ben net terug van Passau. Treintickets gekocht via de treinreiswinkel en prima geregeld.
Waarom het niet lukt?
Ik zou ze maar eens een mailtje sturen.

Succes en mooie fietsreis gewenst,
Wim
paulemans schreef:Goededag,

Deze zomer wil ik graag naar Passau gaan en van daaruit richting Budapest fietsen. Helaas is het op de site van DB niet mogelijk een fietsoptie in te vullen (van Arnhem naar Passau). Ik heb een offerte aangevraagd bij de Treinreiswinkel.

Weet er iemand of er ook een andere mogelijkheid is om de fiets mee naar Passau en terug vanuit Budapest mee te nemen?

Alvast bedankt!
Paukl
Michael W schreef:
captain_fabulous schreef:maar ik heb nog nooit in een trein gezeten, waarbij alle fietshaken/plekken vol hingen!
Ik kocht eens om 8 uur 's morgens in Stendal een kaartje voor de trein naar Amsterdam van 9.00 uur, kon de fiets niet mee, was vol, dus moest ik de trein nemen van 11.00 uur.
Maar ja ik was toch op het station, dus dacht ik dan wacht ik even op die trein van 9.00 uur om te kijken hoe vol hij wel niet is, misschien kan ik gewoon mee.
Helemaal leeg, geen fiets te bekennen !!
Uiteraard gewoon ingestapt en tot Nederland nagenoeg de enige geweest :wink:
Je kunt op Duitse stations kort voor vertrek geen fietsplaatsen meer reserveren. Het systeem geeft dan inderdaad aan vol. Je wordt dan verwezen naar de conducteur.

Zeker tijdens het hoogseizoen kunnen Duitse IC-treinen goed vol zitten met fietsen. Niet altijd de hele rit. Je hebt bij opstappen in Stendal kans dat het fietsenhok grotendeels leeg is, maar dan stapt er in Hannover ineens een grote groep fietsers in met reservering. Hok zit dan helemaal vol. Deze groep gaat er vervolgens in Osnabrueck weer uit. Hok is dan weer bijna leeg. Door deze gereserveerde plaatsen op een relatief kort stukje kan het voorkomen dat jij geen plek kunt reserveren van Berlijn naar Amsterdam, omdat de trein op dat stukje vol zit met reserveringen.
Het kan ook zijn dat die groep niet op komt draven, omdat hun trein naar Hannover ernstige vertraging heeft opgelopen, waardoor de groep haar aansluiting mist.
Probeer reizen op vrijdagmiddag in Duitse treinen te ontwijken. Het is zomers dan echt loeidruk en veel gedoe met fietsen in de lift en het in- en uitladen van fietsen in de treinen.
bert sitters schreef:Je kunt op Duitse stations kort voor vertrek geen fietsplaatsen meer reserveren. Het systeem geeft dan inderdaad aan vol. Je wordt dan verwezen naar de conducteur.
Inderdaad! Gewoon je fietskaart kopen en kijken hoe ver je komt. Zo zijn wij na vaak overstappen ook eens heel Duitsland doorgekomen :wink: