Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie kan er een fietswiel meenemen naar Gambia? - Forum Wereldfietser

Wie kan er een fietswiel meenemen naar Gambia?

Zie oproep:
[link verwijderd]

Groet,
Ruud
Schatten van mensen! Ik kwam ze nog tegen in december toen in de buurt van Malaga fietste. We hebben nog circa 35 km samen gefietst. Ik vind Gambia nu echt te heet om daar te gaan fietsen, anders had ik misschien wel naar ze toe gereisd en een wiel meegenomen en dan een paar weken met ze meegetrapt.
Betere oplossing lijkt mij om het wiel op te sturen toch? Of is dat onhandig in Afrika?
Groeten, Rutger
Zal mij niet verbazen als opsturen belachelijk lang duurt en onbetaalbaar is. Anders had Santos dat wel gedaan. Ik vind het een apart verhaal. Een goed gespaakt wiel zou dit gedrag niet moeten vertonen.
Overigens denk ik dat ze het beste vrienden in kunnen schakelen die contact opnemen met de chartermaatschappij en het probleem voorleggen. Soms is er meer mogelijk dan je denkt.
ruudvp schreef:Zal mij niet verbazen als opsturen belachelijk lang duurt en onbetaalbaar is. Anders had Santos dat wel gedaan. Ik vind het een apart verhaal. Een goed gespaakt wiel zou dit gedrag niet moeten vertonen.
Overigens denk ik dat ze het beste vrienden in kunnen schakelen die contact opnemen met de chartermaatschappij en het probleem voorleggen. Soms is er meer mogelijk dan je denkt.

Arkefly en Corendon vliegen op Gambia. Laten vrienden van hun contact opnemen met de PR-afdelingen van beide bedrijven.
He wat fijn dat jullie zo meedenken!
Goede tip van de airline, waren we al mee bezig :-) Vele lijntjes uitgezet en dan gaat het altijd goed komen!

Opsturen kost 300 euro ... best veel als je een bepaald dagbudget hebt om je droom waar te maken. Service van Santos is helemaal top! Zij doen er alles aan om ons te helpen omdat een dergelijk probleem inderdaad niet voor mag komen. Dit is de deal, zij het materiaal wij regelen het vervoer.

Ha ha en stiekem hopen we het wiel helemaal vol te kunnen proppen met Nescafe Mocca koffie, red band smileys, drop en hete sambal ;-). dus Rutger, gewoon komen! Is inderdaad lekker heet hier, maar 43 graden en toch hebben we veel fietsplezier!

Heel erg bedankt allemaal alvast!
marcel1969 schreef:He wat fijn dat jullie zo meedenken!
Goede tip van de airline, waren we al mee bezig :-) Vele lijntjes uitgezet en dan gaat het altijd goed komen!

Opsturen kost 300 euro ... best veel als je een bepaald dagbudget hebt om je droom waar te maken. Service van Santos is helemaal top! Zij doen er alles aan om ons te helpen omdat een dergelijk probleem inderdaad niet voor mag komen. Dit is de deal, zij het materiaal wij regelen het vervoer.

Ha ha en stiekem hopen we het wiel helemaal vol te kunnen proppen met Nescafe Mocca koffie, red band smileys, drop en hete sambal ;-). dus Rutger, gewoon komen! Is inderdaad lekker heet hier, maar 43 graden en toch hebben we veel fietsplezier!

Heel erg bedankt allemaal alvast!
Wellicht nog twee contacten die je kunt inschakelen voor mogelijk hulp:
Wim van Heeswijk is een Nederlander met een lodge in Berending in het zuiden niet ver de de kust. Dit is een mooi stukje kust zonder massatoerisme. Als je mooie plaatjes wil schieten van Afrikaanse dorpjes moet je hier zijn.
Hij is beeldend kunstenaar en heeft zijn Soforal Lodge dan ook op een bijzonder wijze ingericht. Verwacht géén luxe. Aan de kust is het aanzienlijk minder warm dan in het binnenland.
soforal@hotmail.com http://www.soforal.nl
Verder is er een Belg met de naam Bernard Ugille die fietstripjes en fietsreizen organiseert in Gambia. Wellicht weet hij mensen die jouw wiel mee kunnen nemen. bernardugille@hotmail.com
http://www.lifeandbike.be/

Groetjes uit een nat Luxemburg,

Bert
marcel1969 schreef:Service van Santos is helemaal top! Zij doen er alles aan om ons te helpen omdat een dergelijk probleem inderdaad niet voor mag komen. Dit is de deal, zij het materiaal wij regelen het vervoer.
Daar ben ik niet helemaal akkoord mee. Als zij jullie een wiel verkopen voor wereldreizen dat vervolgens tijdens een wereldreis ongeschikt blijkt te zijn zouden ze toch iets meer hun best mogen doen en ook de verzending naar jullie mogen betalen.
Tubus doet het dan toch beter op servicevlak en dat mag je ook verwachten voor een bedrijf dat er prat op gaat kwaliteit te verkopen. De prijs is er ten slotte ook naar.

Ik kan jammer genoeg niet helpen. Succes met het wiel en veel plezier nog op jullie tocht!
Tralalalala, wij zijn helemaal blij met de gouden tip van Bert !!!!
Zijn inmiddels bij de lodge van Wim in Gambia geweest, super! Zijn zus heeft alles meegenomen, nieuwe wielen erom en weer lekker rijden !! Fijn dat mensen zo meedenken.

Wij vinden de service van Santos helemaal goed !!!!! De spaken van de toeleverancier van Santos waren niet ok en Santos heeft ons geholpen met een oplossing daarvoor. Niet alleen voor 1 wiel maar voor beiden fietsen, top dus !!

Nu in Cassamance, nieuwe wielen erom en op naar Guinee Bissau!

Dank voor het meedenken!
Groet
Mooi dat het goed gekomen is, maar... Zoals al gezegd is het Santos's probleem dat de spaken niet goed waren. Wat voor spaken waren dat trouwens, en hoeveel meer wielen zouden daarmee gebouwd zijn?
Wim
marcel1969 schreef:Tralalalala, wij zijn helemaal blij met de gouden tip van Bert !!!!
Zijn inmiddels bij de lodge van Wim in Gambia geweest, super! Zijn zus heeft alles meegenomen, nieuwe wielen erom en weer lekker rijden !! Fijn dat mensen zo meedenken.

Wij vinden de service van Santos helemaal goed !!!!! De spaken van de toeleverancier van Santos waren niet ok en Santos heeft ons geholpen met een oplossing daarvoor. Niet alleen voor 1 wiel maar voor beiden fietsen, top dus !!

Nu in Cassamance, nieuwe wielen erom en op naar Guinee Bissau!

Dank voor het meedenken!
Groet .
Hulde vooral voor Wim van Heeswijk, die het transport geregeld heeft. Overigens is zijn kleinschalige lodge echt een paradijs voor mensen die geen luxe hoeven, maar sfeervol willen verblijven in een authentieke omgeving. Wim kan je ook begeleiden op fietstochten over allerlei paadjes in zijn omgeving met overal contacten met de plaatselijke bevolking. Hier ervaar je een totaal ander Gambia dan in de toeristenstrip. Ook de kust is in het zuiden nog ongerept met ook hier leuke lodges met uiteenlopend comfort. Gambia is een veilig land en de mensen zijn overal vriendelijk. Je kunt het fietsen in Gambia gemakkelijk combineren met de Casamance in het zuiden van Senegal.
Doordat naast Arkefly nu ook Corendon op Gambia vliegt, is dit land nog gemakkelijker bereikbaar. Slechts zes uur vliegen. Ideaal om de komende winter er even voor een fietstocht tussenuit te gaan.
Meer informatie over de lodge van Wim van Heeswijk vind je op: http://www.soforal.nl