Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zijn Magura Remmen 150€ extra waard tov V-Brakes? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Zijn Magura Remmen 150€ extra waard tov V-Brakes?

Wat mij belangrijk lijkt met de aanschaf van fiets, uitrusting e.d..
Wat ga je er mee doen? Hoeveel ervaring heb je al met fietsreizen?
Begin simpel, dat geldt voor je fiets, uitrusting en reisdoel.
Mijn eerste reis was naar Boedapest (met routekaartjes e.d.) op een 15 jaar oude Giant Expedition, waar ik wel HS11 remmen op heb gezet (veiligheid).
Het remmensetje was een aanbieding voor €50,-
Daarnaast heb ik vooraf een paar fietsreparatiecursussen gevolgd, zodat ik o.a. een band kon plakken, een spaak vervangen en mijn Magura remmen kon repareren.
Naderhand heb ik wat meer geld uitgegeven aan fiets en materiaal.

Veel succes met je plannen,

Gerrit
http://bicycletracks.blogspot.nl/
Ik moet bekennen dat ik voor Magura ga. Het gemak en de remkracht zijn geweldig.
Als bij de eerste montage de rem goed gemonteerd is, dan hoef je de jaren daarna alleen de blokjes te vervangen (na dat je de stelschroef terug hebt gedraaid) Een kind doet de was.
Enige nadeel is dat je eens in de x000km. het wiel er uit meot halen, om de blokjes te monteren, maar dat kan dan weer samenvallen met het vervangen van de band. :lol: :lol: :lol:
Overigens had/heeft magura snelsluitingen waardoor ook het uitnemen van een wiel met band makkelijker gaat (zoals bij de V-brake het kabeltje los halen)
Ik zou dus gaan voor de €75,- HS11 remmen.

Mvrgr
Erik Heijn
Ik ben een grote fan van Magura's, maar heb gene rvaring met de huidige grepen. De remkracht is groot, en de modulatie is geweldig. Anderzijds is er niets mis met goede v brakes. Wij hadden die op de tandem, en dat was genoeg. Wel zaten daar mooie xt remhandles bij, en dat maakte wel verschil. Zelfs goed afgestelde cantilevers met Koolstop Salmon blokken werken overigens prima.
Zoals zo vaak is het dus een kwestie van het optimale resultaat vinden binnen een budget. Als de afmontage goed maar niet duur moet zijn dan zijn Deore V brakes daar prima bij, eventueel met iets betere LX remhandles. De prioriteit moet uitgaan naar goede handgebouwde wielen (met LX naven voor wat extra degelijkheid), goede dragers, en cranks met vierkante as en goede bladen. Als er geld over is kun je altijd aandrijving naar LX upgraden en Magura's nemen.
Mijn persoonlijke opvatting is dat een hoogwaardig gespecificeerde derailleur fiets voor beladen vakantiegebruik niet zo logisch meer is. Dan zou ik eerder gaan voor een budget Rohloff fiets. Dus wat mij betreft is Deore plus goede wielen een prima prijspunt, maar veel daarboven zou je mij elders zien.
Wim