Additionally, paste this code immediately after the opening tag: help ik zie door de bomen het bos niet meer(GPS) - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

help ik zie door de bomen het bos niet meer(GPS)

ulbe haanstra schreef:hee hallo
nu het volgende weer!
ik heb vandaag de gpsmap aan gedaan naar het werk
ben met het peiltje op de locatie gaan staan en dan op ga gedrukt hij berekent dan eer route die echt nergens over gaat ik volgens de garmin moet ik echt stukken om fietsen die nergens over gaan is dit te verbeteren ?

mvg ulbe

ik hoop dat nieuwe gebruikers van garmin ook iets aan dit topic hebben
Absoluut een nuttig topic. :D Ik ga de gpsmap 62s ook aanschaffen en ben nu al een stuk wijzer 8)
het volgende als ik in mapsource een route maak
gewoon een vierkantje maak bijvoorbeeld op bepaalde plaatsen in de omgeving dan maakt hij op de pc een prachtige route
zet ik hem vervolgens op mijn 62st
dan trekt hij gewoon rechte lijnen op de punten waar ik op de pc de plaatsen heb gedrukt dus hij zet niet de zelfde route er in hoe krijg ik dit voor elkaar ?
dat hij wel die prachtige route er in zet
mvg ulbe
Waarschijnlijk staan je routering instellingen nog op "offroad"?
ulbe haanstra schreef:het volgende als ik in mapsource een route maak
gewoon een vierkantje maak bijvoorbeeld op bepaalde plaatsen in de omgeving dan maakt hij op de pc een prachtige route
zet ik hem vervolgens op mijn 62st
dan trekt hij gewoon rechte lijnen op de punten waar ik op de pc de plaatsen heb gedrukt dus hij zet niet de zelfde route er in hoe krijg ik dit voor elkaar ?
dat hij wel die prachtige route er in zet
mvg ulbe
Gisteren samen met mijn vrouw allebei een 62s gekocht bij Waypoint in Leek. We kregen de cd met onRoute fietskaart Nederland er bij. Dus ook direct alles geinstalleerd. Het was allemaal even zoeken maar ik heb het voor elkaar.
Ik werk met Basecamp maar het principe is hetzelfde als mapsource denk ik. Ik heb een route gemaakt en deze in de 62s gezet. Ik had ook eerst alleen rechte lijnen. Ik heb het volgende gedaan:
Zet je profiel in bv. Recreatief
Ga naar "stel in"
Ga naar " routering"
De volgende instellingen heb ik er in gezet. Ik weet nog niet zeker of het helemaal goed is maar het werkt.
Activity: Tour Cycling
Calculation Method: minimum Distance
Zet vast op weg: ja
Te vermijden items in: hierin alle vinkjes weggehaald
Off route Recalculation: automatisch

En ineens stond de route exact zoals in Basecamp.

Ik hoop dat het je nu ook gaat lukken.
Het nadeel van "kortste route" bij profiel "recreatief" is dat er niet voor mooie, maar voor de kortste route wordt gekozen.
eerder werd in dit forum vermeld dat ik hem op auto moest zetten voor het navigeren met de 62st zelf dat werkte toen wel
maar als ik wil navigeren met de basecamp of mapsource dan moet ik de 62st op cycling zetten en komt het wel goed dus ben geholpen bedankt!
mvg ulbe
Garmin heeft onlangs enorm zitten sleutelen aan de routering waardoor Mapsource en Basecamp anders ingesteld moeten worden op de OFM (auto in Basecamp en fiets in Mapsource).

Sinds kort worden de wijzigingen ook ingevoerd in de toestellen en jouw GPS 62 is nu compatibel gemaakt met Basecamp dus wellicht werkt de routering niet meer goed als je de route in Mapsource hebt gemaakt en naar de GPS zend?

Voor de duidelijkheid: Basecamp is de opvolger van Mapsource. De OFM is oorspronkelijk ontwikkeld voor Mapsource en met Basecamp is Garmin nog voortdurend bezig de software verder te ontwikkelen dus niet alle bugs zijn eruit. Verder zijn nog lang niet alle toestellen voorzien van firmware die is afgestemd op Basecamp.
Afgelopen dagen dit topic(en ook div. andere gps-fora) mee/door-gelezen en voor mezelf de keuze gemaakt om de GPSMap62s aan te schaffen.Dus vanochtend naar Waypoint Zuid gereisd. Stond ik na ca. 15 min. weer buiten met een 62s en stuurhouder. Verder heb ik me laten verleiden om de Onroute fietskaart NL aan te schaffen. Hier had ik geen onderzoek naar gedaan want als ik geweten had dat ze met dit product al medio 2011 zijn gestopt had ik hem wss niet gekocht.

Inmiddels vandaag elders nog een Garmin BNL fietskaart gehaald. Echter ook vd week al de OFM gedownload. Wat ziet deze er mooi uit!

Wat nog niet helemaal wil lukken is om de kaart op de Garmin te zetten zowel in zijn geheel of gedeeltes daarvan. Blijk ik iedere keer toch kaarten te missen. Voor mij is zo'n samengestelde fietskaart makkelijk omdat ik in de driehoek NL-B en D woon en dus bijna elk tochtje wel een keer de grens over gaat met name Duitsland.
Op de OFM BNL + DE staat dat hele grensgebied er gewoon op hoor, gewoon de gmapsupp.img kopieren naar een garmin mapje op je SD kaart en je kan fietsen. En al die andere kaarten gooi je er maar af, dat was idd zonde van je geld :wink:

mapel63 schreef: Wat nog niet helemaal wil lukken is om de kaart op de Garmin te zetten zowel in zijn geheel of gedeeltes daarvan. Blijk ik iedere keer toch kaarten te missen. Voor mij is zo'n samengestelde fietskaart makkelijk omdat ik in de driehoek NL-B en D woon en dus bijna elk tochtje wel een keer de grens over gaat met name Duitsland.
Afbeelding
@Tovenaar: bedankt voor je tip aangaande de BNL_De-kaart.
Het lijkt er echter op dat na een nachtje renderen de hele kaart er nu wel naadloos op staat. Heb in ieder geval meteen de kaart uitgeprobeerd en van NL naar DE gefietst. Dit ging fantastisch icm mijn nieuwe 62s. De Garmin heb ik nu 3 dagen in mijn bezit en begin er nu een beetje een vertrouwd gevoel bij te krijgen. Als de menu-structuur eenmaal een beetje in je hoofd zit merk je pas wat voor een mogelijkheden er zijn.

In de eerste week van September moet ik hem gaan inzetten voor tochtje van Reschen naar Venetie. Kan ik nog even oefenen tot die tijd om de via Claudia Augusta er op de juiste manier erin te krijgen mbv BaseCamp.
Overigens wat heel veel mensen niet weten kan je op de gpsmap62s en 62st een ant+ compatibel hartslagband en cardansensor aansluiten.
Zelf loop ik heel erg te twijfelen om toch de edge 800 combi te kopen. Zit alles bij dus sensors en city navigator.
Deze dus:
http://www.futurumshop.nl/garmin_edge_8 ... _gps.whtml
Besef wel dat een Edge 800 heel anders werkt en omgaat met routes, tracks en koersen.

Besef ook dat de CN op microSD of download niet kan worden bijgewerkt met een Lifetime abonnement in de toekomst, kan alleen met de DVD versie.

Bestef ook dat de Edge 3 sensoren kan gebruiken en de 62s alleen 2 sensoren. De hartslag gata altijd goed, maar er is een cadans/snelheids sensor, waarbij alleen d eEdge alle 2 gebruikt en de 62s (en andere Garmin toestellen met Ant+) de snelheidsensor negeren en alleen de cadans gebruiken en tonen.

Snelheid gaat dan altijd dmv GPS signaal.

De Edge 800 is een fitness en trainingstoestel, door de sensoren ook geschikt om binnen op een rol te kunnen fietsen.

Ga je op vakantie, dan kan een Edge, maar ik zou het gewoon bij een eTrex 20/30, GPSmap62s(t), Oregon 450(t) of Montana 600 houden.

Tijdens cursussen moeten de Edge gebruikers altijd meer leren dan de normale Outdoor GPS gebruikers.
mapel63 schreef:Verder heb ik me laten verleiden om de Onroute fietskaart NL aan te schaffen.
Ik snap niet dat ze die kaart nog durven te verkopen. De laatste echte update is van 31 juli 2009, dus bijna drie jaar geleden.
Mattheus schreef:
mapel63 schreef:Verder heb ik me laten verleiden om de Onroute fietskaart NL aan te schaffen.
Ik snap niet dat ze die kaart nog durven te verkopen. De laatste echte update is van 31 juli 2009, dus bijna drie jaar geleden.
Waypoint heeft inmiddels ook in hun assortiment mijn OFM Duitsland opgenomen. Ik heb Waypoint nog aangeboden om óók mijn OFM Benelux op SD kaart aan te bieden maar dat durfden ze (nog) niet aan, daarvoor werd er te weinig verdiend aan de OFM kaart (lees: te goed aan die onroute kaart). Maar wie weet kunnen ze tzt gewoon niet meer om mijn kaart heen en wordt die onroute kaart alsnog vervangen.
De tovenaar schreef: Maar wie weet kunnen ze tzt gewoon niet meer om mijn kaart heen en wordt die onroute kaart alsnog vervangen.
Die Onroute Fietskaart wordt verkocht tot ze door de voorraad heen zijn. Die Garmin Benelux kaart is de vervanger.

De OFM Benelux voor 19 euro of de Garmin Benelux voor 129 euro: ik denk niet dat ze de OFM Benelux in hun assortiment opnemen, want de Garmin Benelux wordt dat onverkoopbaar.
Mattheus schreef:
De tovenaar schreef: Maar wie weet kunnen ze tzt gewoon niet meer om mijn kaart heen en wordt die onroute kaart alsnog vervangen.
Die Onroute Fietskaart wordt verkocht tot ze door de voorraad heen zijn. Die Garmin Benelux kaart is de vervanger.

De OFM Benelux voor 19 euro of de Garmin Benelux voor 129 euro: ik denk niet dat ze de OFM Benelux in hun assortiment opnemen, want de Garmin Benelux wordt dat onverkoopbaar.
Dat klopt, maar als de klanten dan wegblijven of helemaal niets kopen moeten ze wel iets doen. Desnoods mogen ze de OFM wat duurder maken, dan profiteer ik er ook van :wink:
Profiteert de generieke OSM gemeenschap dan ook, deel jij ook? Je maakt toegevoegde waarde op OSM, prima, maar OSM maak je niet, die gebruik jij ook.

Zeker bij een Waypoint kaart, lijkt het mij eerlijk dat jij en OSM wat krijgen.

Men zal eerder de fietskaart BeNeLux of Topokaart BeNeLux aanraden, maar vergis je niet in de verdiensten, het meeste geld gaat naar Garmin bij dit soort kaarten (kaarten maken is duur).
zo juist dr gpsmap62s maar gekocht :)
GPS Expert schreef: Men zal eerder de fietskaart BeNeLux of Topokaart BeNeLux aanraden, maar vergis je niet in de verdiensten, het meeste geld gaat naar Garmin bij dit soort kaarten (kaarten maken is duur).
Kaarten maken is duur, maar die Garmin Benelux is gemaakt met verouderde data van o.a. de Nederlandse Topografische Dienst 8)
OFM is vele malen actueler !!
Helemaal correct, alleen die Garmin kaarten werken altijd goed (technisch gesproken). de OFM wil wel eens anders reageren, zeker na firmware updates ;)

Meeste mensen zijn geen computerknutselaars ;)