Helaas was dit terrein open tot 31 september. Interessant om komend voorjaar een kijkje te nemen.
Wie weet er nog meer leuke mogelijkheden om als trekkende fietser in Vlaanderen te kamperen?
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Helaas was dit terrein open tot 31 september. Interessant om komend voorjaar een kijkje te nemen.
Dit was het terrein wat ik in een vorige post bedoelde met:
in Mechelen hadden we een heel leuk terrein in de buurt van een landhuis oid.
Belgie geen fijn fietsland? Dat zou zo maar eens een nieuw draadje kunnen zijn. Mensen die in Belgie wonen en niet fietsen verklaren mij ook voor gek om daar te fietsen, maar ik heb deels de Vlaanderenroute gefietst, door Wallonie "Onbegrenst fietsen naar Barcelona" en recent in de Oostkantons. Allemaal geweldig!eenzame fietser schreef:Ben wel eens op deze camping geweest. Is wel een kleine camping. http://www.campinggroenpark.be. Ligt bij Zele. Er staan ook wat trekkershutten. Is in de buurt van Dendermonde. Let wel op bij het oversteken van de weg daar. Auto's mogen 50 km maar 100 km per uur is hier echt geen uitzondering. Overigens vind ik Belgié géén fijn fietsland. Maar de mooie plaatsen maken veel goed.
Als wel fietsende Belg en voorzitter van de Fietsersbond Antwerpen denk ik dat ik hier iets zinnigs over kan zeggen (En ik verklaar dus sowieso niemand zot om te fietsen, ook niet in België.)ruudvp schreef:Belgie geen fijn fietsland?eenzame fietser schreef: Overigens vind ik Belgié géén fijn fietsland. .
Voor zover ik weet is er op dat gebied niets fundamenteels aan de Belgische of Vlaamse wetgeving gewijzigd. Maar zelf als dat wel het geval is, dan is er in ieder geval nog niets veranderd aan de reële situatie. Er zijn dus nog steeds maar erg weinig kleine, aangename campings te vinden in België en boerderijcampings zoals in Nederland zijn (zo goed als) onbestaande. De boerderijen waar je wel terecht kan om te slapen (het zogenaamde hoevetoerisme), beperken zich tot B&B of vakantiewoning.Rein32 schreef:Uit berichten in dit topic van 2006 begrijp ik dat kamperen bij de boer toentertijd verboden was, maar dat hier mogelijk verandering in ging komen. Is het nu in 2012 hier en daar wel mogelijk bij de boer te kamperen?
Zit die oudere dame daar nog steeds? Haar bijnaam is de barones. Een paar jaar geleden gaf ze al met pijn in haar hart aan dat ze de camping wilde verkopen. Het werd langzamerhand teveel voor haar. De Barones is echt dienstverlenend ingesteld. Een jaar voor de overgang van de Frank naar de Euro had Belgie toch nog nieuwe biljetten in gebruik genomen. De oude waren niet meer geldig. Veel Nederlanders komen regelmatig in Belgie en bewaarden hun Belgisch geld voor de volgende reis. Ineens dus niet meer geldig. Toch nam de campingeigenares deze bankbiljetten van Nederlandse kampeerders aan en ging persoonlijk naar het kantoor van de Belgische bank in Luik, waar de oude biljetten nog wel ingewisseld konden worden voor nieuwe exemplaren.Roald schreef:Stavelot, les challes? Waar je ook kampvuur mag stoken.
Nou...ruudvp schreef:Gezien jouw bezwaren zou ik voor l'Escargot kiezen.
Dan zoek ik toch een ander soort camping.l'escargot schreef:Voor onze kampeerplaatsen hanteren wij een all-in prijs. (Kampeermiddel, auto, stroom, water, douches en toeristenbelasting): € 33,50