Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips Soria en Aragón? (Spanje) - Forum Wereldfietser

Tips Soria en Aragón? (Spanje)

Hoi,
Binnenkort gaan we fietsen in Spanje en wel in de Provincie Soria en De noordelijke helft van Aragón. Het gebied ligt ongeveer tussen Aranda de Duero in het Westen, de Sierra de la Demanda in het noorden, Medinaceli, Molina de Aragon in het zuiden en Daroca en Calatayud in het oosten. Ik heb dit gebied al eerder doorkruist en wilde wel eens terug.
Heeft iemand nog tips?
* De camping in Soria stad ligt direct aan de snelweg. Dat lijkt me onaangenaam. Is er een alternatief?
* Zijn er nog aan te raden, af te raden of anders onvindbare campings?
* Is het pad door de Cañon del Rio Lobos echt een MTB-pad of is dit ook met bagage te doen?
Bestaan de campings in Navaleno en El Burgo de Osma inderdaad niet meer?
Andere tips?
Groet,
Leon
In Fresneda, Aragon, ligt de door Nederlanders gerunde camping La Fresneda.
http://www.campinglafresneda.com/HOLcomo.htm
Zijn er net vandaan (op de motor) maar ook een prima fietsomgeving!
Ha die Leon,

Ik ben twee keer op de camping van Soria geweest, maar dat was al weer een paar jaar geleden. Volgens mij lag deze camping niet direct aan een snelweg.
Aan de Duero zijn meer campings.
De camping is Burgo de Osma bestaat al een flink aantal jaen niet meer. Bij Berlanga de Duero kun je je tentje opzetten bij de gemeentelijke Albergue en gebruik maken van het sanitair. Informeer in het gemeentehuis op de Plaza Mayor.
De Canon de Rio Lobos is met een gewone fiets niet te doen. De camping bij het begin van deze kloof ligt mooi, maar de prijs voor een fietser was pittig. Als een van de weinige campings in Spanjeb had deze een tarif forfait.
[quote="bert sitters"][/quote]Dank Bert.
Ze hebben duidelijk de afgelopen jaren een snelweg langs de camping gelegd. Kijk maar met streetview.
Ik ben daarnaast de Michelinkaart met streetview aan het vergelijken en de verschillen zijn groot; de wegen die de afgelopen 10 jaar zijn opgewaardeerd van 1 strook naar een tweestrooks staan gewoon nog als klein wit weggetje op de kaart, dus je kunt het verschil niet zien tussen een hobbelig achterafweggetje en een tien meter brede lap race-asfalt met meters brede bermen. Ik merk dat de kaarten van Bikeroutetoaster beter zijn, maar die kun je helaas niet meenemen.
Leon
Leon schreef: Ik merk dat de kaarten van Bikeroutetoaster beter zijn, maar die kun je helaas niet meenemen.
Leon
Bedoel je de OSM kaarten? Dan is het hoog tijd voor een GPS of smartphone Leon :P
Of anders de kaarten bekijken mbv mijn Openfietsmap Europe in Mapsource en dan uitprinten?

PS Ipv Bikeroutetoaster kan je ook eens kijken naar http://ridewithgps.com, die heeft als extra kaartlaag ook nog eens de Esri topokaart en een meer up-to-date interface met mooiere hoogtegrafieken.
De tovenaar schreef:
Leon schreef: Ik merk dat de kaarten van Bikeroutetoaster beter zijn, maar die kun je helaas niet meenemen.
Leon
Bedoel je de OSM kaarten? Dan is het hoog tijd voor een GPS of smartphone Leon :P Of anders de kaarten bekijken mbv mijn Openfietsmap Europe in Mapsource en dan uitprinten?
Ben aan het downloaden; nog 1u21min resterend van 4 GB... :lol:
Bestand corrupt, opnieuw :(
Leon
Leon schreef:Ben aan het downloaden; nog 1u21min resterend van 4 GB... :lol:
Ook mislukt. later weer. Ook corrupt. Het is nu wel mooi geweest.
Leon
Leon schreef:
Leon schreef:Ben aan het downloaden; nog 1u21min resterend van 4 GB... :lol:
Ook mislukt. later weer. Ook corrupt. Het is nu wel mooi geweest.
Leon
Misschien virusscanner even uitzetten?
Tja dat heb je met die veel te grote files :?
Ik ben bang dat een download manager ook niet gaat werken bij die google docs en andere ruimte heb ik niet. Maar aangezien je toch geen gps gebruikt zijn er voldoende andere OSM sites waar je een mooi kaartje van zou kunnen printen, bijvoorbeeld deze:
http://hikebikemap.de/?zoom=13&lat=41.7 ... 00B00TTFFF

En misschien heb je wat aan de topokaarten van Spanje: http://sigpac.mapa.es/fega/visor/
De tovenaar schreef:En misschien heb je wat aan de topokaarten van Spanje: http://sigpac.mapa.es/fega/visor/
Cool! De topokaarten zelf zijn ook weer niet bijgewerkt de laatste 20 jaar, maar de onderliggende satellietfoto's zijn supergedetailleerd. Voor het meest gedetailleerde niveau moet je even wachten, maar dan heb je het niveau van de meerste satellietfoto's op google. Op google staan de binnenlanden van Spanje veela niet in hoog detail.
Wel werkt het bij mij alleen met IE, niet met firefox.
Leon
ongeveer 30 km van Berlanga de Duero ligt het kleine Rello als een salamander op een rots. Er wonen ongeveer 40 mensen. Als je de poort van het plaatsje binnengaat waan je je in de Middeleuwen. Net buiten de poort is een ermita (kapelletje dat bij feestdagen wordt gebruikt). Naast deze ermita is een grasveldje waar je mag kamperen. Er is water. Aan de ene kant kijk je uit de diepte in. Aan de andere ligt de stadsmuur met de poort. Er is geen winkel maar wel een cafe/restaurant.
Nog een handige routeplanner:
Met de tool van ITN Converter haal je op je pc een hele vracht aan online kaarten binnen, naast google maps en OSM ook kaarten van Bing, Viamichelin, IGN, Catalaanse topo, Tomtom, Falk, Navteq en Nokia
Campings zijn dun bezaaid in dit deel van Spanje.
Tip: zoek een klein plaatsje op en vraag aan de burgemeester (el alcalde), de kroegbaas of de winkelier of er een plaatsje is waar je je tentje mag zetten. Vaak weten ze een leuk plekje dichtbij het dorp. De gemeenschappen zijn klein en de sociale controle is groot. Een veilig gevoel dat iedereen weet dat je daar staat.
bert sitters schreef: Een veilig gevoel dat iedereen weet dat je daar staat.
En dat voor beide partijen, de dorpelingen weten ook wie er is deze nacht. :)