Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 60 liter rugzak die klein op te rollen is - Forum Wereldfietser

60 liter rugzak die klein op te rollen is

Omdat ik dit jaar niet alleen wil gaan fietsen maar ook wandelen, zoek ik een lichte en klein in te pakken rugzak van 60 liter. Ik neem aan dat zo'n ding geen hoog draagcomfort zal hebben, maar dat neem ik voor lief.

Wie weet er een voor me? Of heeft er een ongebruikt liggen??
laatst was er een draadje over dit onderwerp
wellicht heb je hier iets aan? http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... lit=rugzak

gr.

Jos
Ja, ik had alleen het begin gezien. Dank je wel!
http://www.golite.com/packs-and-luggage ... -ultralite
Dit lijkt me een heel aardige combinatie van licht, compact en betaalbaar...
Wat 'lichtgewicht' wandelaars nog wel eens doen, is uit een gewone rugzak het materiaal wat de rugzak in het rugpand body geeft verwijderen. Wellicht wordt deze dan ook redelijk goed oprolbaar. Je houdt dan wel comfortabele draagriemen over je schouders en een redelijk fatsoenlijke heupband.

Ligt er aan hoe serieus je naast fietsen ook wilt wandelen.
RobB schreef:Wat 'lichtgewicht' wandelaars nog wel eens doen, is uit een gewone rugzak het materiaal wat de rugzak in het rugpand body geeft verwijderen. Wellicht wordt deze dan ook redelijk goed oprolbaar. Je houdt dan wel comfortabele draagriemen over je schouders en een redelijk fatsoenlijke heupband.

Ligt er aan hoe serieus je naast fietsen ook wilt wandelen.
Geweldige tip! Ik had al een Decathlon rugzak in huis gehaald en wat blijkt: ik kan de aluminium latten eruit halen en weer netjes terugdoen, en los passen ze nog in m'n fietstas ook! Het ding heet Forclaz 60.

Geen idee hoe serieus ik ga wandelen, maar het stoort me hoezeer ik die prachtige natuur alleen vanuit het zadel en vrij kamperend beleef. Het is dus een test reis :) .
Ik weet niet hoe 'serieus' je wilt gaan wandelen, maar een Forclaz 60 van Decathlon is zo ongeveer te vergelijken met een 'vakantiefiets' van 300,- euri van Halfords. Als je met meer dan 10 kg meer dan 10 km per dag gaat lopen, zou ik toch echt iets beters uitzoeken, zeker als je route iets meer reliëf heeft dan het Pieterspad.
Voor een testreis vind ik goedkope spullen juist geschikt. Je ziet dan waar je bij een volgende aankoop op moet letten, of merkt juist dat meer geld uitgeven niet nodig is.