Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietswandelschoenen met spd plaatjes lopen NIET lekker! - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Fietswandelschoenen met spd plaatjes lopen NIET lekker!

Wim schreef:Mijn wensen zijn: licht, brede leest, redelijk ventilerend, en acceptabel lopend. Suggesties zijn welkom.
Ik heb enorm veel plezier van mijn Vaude Breeze schoenen: http://tinyurl.com/6fuj8ro Ik heb breedtemaat 4E (dat is bv. breed genoeg om het onmogelijk te maken passende hardloopschoenen in Nederland te kopen) en wurmde mijn voeten voorheen in veel te nauwe Shimano's. Enig minpuntje van de Vaude schoenen, en dat sluit dan weer aan bij het oorspronkelijke topic, is dat ik de plaatjes iets meer merk met lopen, die van Shimano vielen toch iets meer gelijk met de zool, en ingeklikt voelt het contact met het pedaal ook anders, even wennen maar niet problematisch. Of ze licht zijn, weet ik niet. (Opgave 505 gram, maar welke maat en hoe zich dat verhoudt tot andere schoenen?) Vaude heeft ook soortgelijke schoenen zonder mesh bovenwerk, als je iets dichts wilt. Ik kocht ze bij Bike4Travel.

Groeten,

Carl
Dank je. Dat ziet er veelbelovend uit.
Wim
Zodra de ondergrond rotsig wordt, zijn plaatjes ronduit gevaarlijk. Het metaal heeft totaal geen grip en voor je het weet val je en schuif je het ravijn in.

De Shimano bergschoenen worden geleverd met plastic afdekplaatjes, maar ook dat is op rotsige ondergrond maar niks want plastic geeft nauwelijks meer grip. Ik heb die plastic plaatjes ooit gemonteerd en liep als gebruikelijk de stenen trap van mijn huis af. Ik slipte totaal onverwacht en bonkte op mijn achterste zo'n zeven treden af. Mijn stuitje bleef ongedeerd maar ik heb twee maanden pijn in mijn heiligenbeen gehad.

Onlangs zag ik bij Bever schoenen (geen Shimano) die loopplaatjes hadden met rubber erop, zo meende ik in de gauwigheid te zien. Dat wil ik wel eens napluisen.
bikelike schreef:Onlangs zag ik bij Bever schoenen (geen Shimano) die loopplaatjes hadden met rubber erop, zo meende ik in de gauwigheid te zien. Dat wil ik wel eens napluisen.
Hè, dat had ik net even moeten weten voor mijn jaarlijks Bever-bezoek!
bikelike schreef: Onlangs zag ik bij Bever schoenen (geen Shimano) die loopplaatjes hadden met rubber erop, zo meende ik in de gauwigheid te zien. Dat wil ik wel eens napluisen.
schoenplaatjes worden geleverd bij de pedalen. Als je nieuwe schoenen koopt is de uitsparing voor de plaatjes vaak nog niet opengesneden, dat mag je zelf doen als je de schoen met plaatjes wil gebruiken
m-gineering schreef:Als je nieuwe schoenen koopt is de uitsparing voor de plaatjes vaak nog niet opengesneden, dat mag je zelf doen als je de schoen met plaatjes wil gebruiken
Dat was vroeger idd het geval bij Shimano maar de laatste twee paar die ik van ze kocht hebben dat niet meer.

Overigens heb ik op één van die paren veel over rotsige paden gelopen afgelopen zomer (met die vervelende plastic inzetstukjes :evil: ) en dat resulteerde in een uitgescheurde zool. Dat gebeurde aan de rand waar de uitsparing is voor de plaatjes.

Hetgeen betekent dat je zelfs mét goede (rubberen) inlegplaatjes nog niet veel hebt aan zo'n schoen als je er flink mee wilt gaan wandelen :( .
Heb een keuze gemaakt om de Shimano MT71 MTB SPD schoen aan te schaffen.
Heeft iemand hier ervaring meer? Welke pedalen kan ik het beste gebruiken?

Verneem graag!