Hallo, ik heb een trek t80+.
Ik heb hem 2 jaar geleden gekocht om sneller mee naar mijn werk te kunnen fietsen, zonder verzekering of taksen te moeten betalen zoals bij een brommer.
De trapondersteuning is zeer soepel en geluidloos. Eigenlijk merk je het niet, alleen dat het gemakkelijker fietst natuurlijk. Je voelt het niet aan of uit springen, alleen als je boven de 25km/u gaat is het net of je remt omdat de trapondersteuning dan wegvalt. Dit om wettelijke redenen omdat het anders niet als fiets beschouwd wordt.
Ik heb geen auto dus die 1500 euro heb ik al 3 keer terugverdiend.
Ik heb voor de trek gekozen omdat er ook een generatorstand opzit, die dienst doet als motorrem bij afdalingen. Ik woon in het toch wel heuvelachtige Limburg en die motorrem spaart je remmen en verlengt de actieradius. Je remt op de motor zowel met de handgreep van je rechterrem om eventjes af te remmen alsook met de generatorstanden op je display die je van 1 tot 4 kunt instellen, bijv. bij een langere afdaling.
Ik heb in het begin wat elektronische probleempjes gehad, daarvoor moest ik een paar keer langs bij de fietsenmaker om de programmatuur te updaten. Ik zou dus zeker weer kiezen voor een fietsenmaker in de buurt omdat hij wat storingsgevoeliger is. Ik heb nu toch al zo'n 3000 km geen problemen meer gehad.
Op een heuvelachtig terrein kan ik er zo'n 30km mee fietsen. Maar dat getal zegt niet veel want hangt heel erg af van je lichaamsgewicht, belading, onderhoud van je fiets. Ik weeg 115kg en rijd altijd rond met een loodzware laptop, een boekentas en vaak ook nog met boodschappen. Op vlak terrein fietst hij eigenlijk net zo vlot als een gewone fiets. Ik zou het dus niet afraden maar ik zou er niet te veel mee klimmen. Maar misschien kun je dat dan even goed met je gewone fiets.
Ik zou ook graag een fietsvakantie doen en ga niet enkel voor die vakantie een lichtere fiets kopen, dus het zal met de e-bike moeten. Ook omdat ik mijn hond in een hondenkar wil meenemen. Ik ben nu aan het trainen met de generator op
Op elke camping kan je stroom krijgen maar houd er wel rekening mee dat de lader lawaai maakt. Daarom vroeg ik op vorige kampeervakanties altijd om de lader 's nachts binnen aan de receptie te laden. Het geluid van de koeler van de lader is niet zo'n optie als je 's nachts in je tentje wilt slapen.
Hou ook wel rekening met het gewicht van de lader: die weegt ook nog eens een kilo denk ik (ik zal hem binnenkort eens wegen).
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn bedenkingen.
Voor de limburgers: Bollen in Diepenbeek heeft vaak mooie aanbiedingen op de elektrische treks. Ze zijn ook gekend voor koersfietsen.
Groetjes
Ik heb hem 2 jaar geleden gekocht om sneller mee naar mijn werk te kunnen fietsen, zonder verzekering of taksen te moeten betalen zoals bij een brommer.
De trapondersteuning is zeer soepel en geluidloos. Eigenlijk merk je het niet, alleen dat het gemakkelijker fietst natuurlijk. Je voelt het niet aan of uit springen, alleen als je boven de 25km/u gaat is het net of je remt omdat de trapondersteuning dan wegvalt. Dit om wettelijke redenen omdat het anders niet als fiets beschouwd wordt.
Ik heb geen auto dus die 1500 euro heb ik al 3 keer terugverdiend.
Ik heb voor de trek gekozen omdat er ook een generatorstand opzit, die dienst doet als motorrem bij afdalingen. Ik woon in het toch wel heuvelachtige Limburg en die motorrem spaart je remmen en verlengt de actieradius. Je remt op de motor zowel met de handgreep van je rechterrem om eventjes af te remmen alsook met de generatorstanden op je display die je van 1 tot 4 kunt instellen, bijv. bij een langere afdaling.
Ik heb in het begin wat elektronische probleempjes gehad, daarvoor moest ik een paar keer langs bij de fietsenmaker om de programmatuur te updaten. Ik zou dus zeker weer kiezen voor een fietsenmaker in de buurt omdat hij wat storingsgevoeliger is. Ik heb nu toch al zo'n 3000 km geen problemen meer gehad.
Op een heuvelachtig terrein kan ik er zo'n 30km mee fietsen. Maar dat getal zegt niet veel want hangt heel erg af van je lichaamsgewicht, belading, onderhoud van je fiets. Ik weeg 115kg en rijd altijd rond met een loodzware laptop, een boekentas en vaak ook nog met boodschappen. Op vlak terrein fietst hij eigenlijk net zo vlot als een gewone fiets. Ik zou het dus niet afraden maar ik zou er niet te veel mee klimmen. Maar misschien kun je dat dan even goed met je gewone fiets.
Ik zou ook graag een fietsvakantie doen en ga niet enkel voor die vakantie een lichtere fiets kopen, dus het zal met de e-bike moeten. Ook omdat ik mijn hond in een hondenkar wil meenemen. Ik ben nu aan het trainen met de generator op
Op elke camping kan je stroom krijgen maar houd er wel rekening mee dat de lader lawaai maakt. Daarom vroeg ik op vorige kampeervakanties altijd om de lader 's nachts binnen aan de receptie te laden. Het geluid van de koeler van de lader is niet zo'n optie als je 's nachts in je tentje wilt slapen.
Hou ook wel rekening met het gewicht van de lader: die weegt ook nog eens een kilo denk ik (ik zal hem binnenkort eens wegen).
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn bedenkingen.
Voor de limburgers: Bollen in Diepenbeek heeft vaak mooie aanbiedingen op de elektrische treks. Ze zijn ook gekend voor koersfietsen.
Groetjes