Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stijlvol opgebouwde LHT - Forum Wereldfietser

Stijlvol opgebouwde LHT

Via via ben ik terecht gekomen op deze website (CrankyCycling.com) die de bouw van een, naar mijn bescheiden mening, wel zeer mooi afgewerkte fiets beschrijft. Basis is een Surly LHT frameset. Ik vermoed dat ik niet de enige ben die zo'n pagina graag doorneemt, dus bij deze...

Een detail als het wegwerken van de verlichtingskabel tussen BB en achterlicht door het frame en de achterdrager duidt toch op enig oog voor detail. Ooit overweeg ik dat ook wel ;)
Er is idd leuk aan de details gewerkt. Ik vind verder dat de verhoudingen nogal zoek zijn en het frame te klein.
Ed_S schreef:Er is idd leuk aan de details gewerkt. Ik vind verder dat de verhoudingen nogal zoek zijn en het frame te klein.
Blijft niet veel over van de stuurpen dan :lol:.
Matthie9000 schreef:Blijft niet veel over van de stuurpen dan :lol:.
:lol: Ik heb zo het idee dat die toch al aan de korte kant is. Het lijkt erop dat er een hele lange meneer op gaat fietsen.
Lasse schreef:Via via ben ik terecht gekomen op deze website (CrankyCycling.com) die de bouw van een, naar mijn bescheiden mening, wel zeer mooi afgewerkte fiets beschrijft. Basis is een Surly LHT frameset. Ik vermoed dat ik niet de enige ben die zo'n pagina graag doorneemt, dus bij deze...

Een detail als het wegwerken van de verlichtingskabel tussen BB en achterlicht door het frame en de achterdrager duidt toch op enig oog voor detail. Ooit overweeg ik dat ook wel
Die 650B spatborden vind ik echt geen gezicht (duidelijk te groot), net als dat stuk draad dat om de vorkkroon is gewikkeld...

Truuk met draadje door dragerbuis/frame is wel leuk gevonden.

Sjors
Ed_S schreef:Het lijkt erop dat er een hele lange meneer op gaat fietsen.
Eerder iemand met lange benen en kort bovenlijf, een vrouw misschien?..
Anders had hij/zij wel een frame groter dan 58cm gekozen en een wat langere stem genomen.
Voordeel van het hoge stuur is wel dat ie niet meteen tegen de bovenbuis slaat. Het electrodraad gekoppeld aan de versnellingskabel ziet er niet erg fraai uit. Stuur staat scheef en het achterspatbord volgt niet mooi het middelpunt van het wiel. Voor de rest wel mooi hoor :)
Sjors schreef: Die 650B spatborden vind ik echt geen gezicht (duidelijk te groot), net als dat stuk draad dat om de vorkkroon is gewikkeld...
Ik denk dat het wikkelstukje met opzet is gedaan. Stel dat het onderste lager van het balhoofd in een ijzig koude afdaling bevriest door verkeerd vet o.i.d.? Dan ben je mooi de l.. (pisang).
Nu zet je de verlichting aan. Door de spoelwerking wordt de vorkkroon opgewarmd en kan er weer soepel worden ingestuurd.
Ed_S schreef:
Sjors schreef: Die 650B spatborden vind ik echt geen gezicht (duidelijk te groot), net als dat stuk draad dat om de vorkkroon is gewikkeld...
Ik denk dat het wikkelstukje met opzet is gedaan. Stel dat het onderste lager van het balhoofd in een ijzig koude afdaling bevriest door verkeerd vet o.i.d.? Dan ben je mooi de l.. (pisang).
Nu zet je de verlichting aan. Door de spoelwerking wordt de vorkkroon opgewarmd en kan er weer soepel worden ingestuurd.
:lol: cabaretier van beroep?
De verlichtingskabel zou inderdaad stukken eleganter kunnen weggewerkt worden tussen BB en voorlicht en dynamo. Nog een gaatje in de diagonale buis dicht bij het balhoofdstel zou een mooi begin zijn. Vervolgens het stuk overbodige draad wegsteken in de vorkbuis of inkorten en dan nog 2 gaatjes in de rechter vorkarm, of is dat laatste een slecht idee?
Een andere zeer mooie LHT met klassieke tassen:
Afbeelding
DSC_6454a by Travis!1, on Flickr

'k Ga toch eens moeten overwegen de onderdelen op mijn eigen LHT drastisch te veranderen ;)
De TA zephyr...
Fiets SPAM!!!

Bedankt voor het delen :D
Shane schreef:Fiets SPAM!!!

Bedankt voor het delen :D
Dit is fietsspam:

Afbeelding

:D
@MARTIN

Leuk hoor, maar ik geloof dat ik iets te veel Zambezi lager heb gedronken gisteren, het had Fiets SPAM moeten zijn, daar hoef je geen plaatje van te plaatsen :D .

Ik geloof dat ik snel weer moet gaan fietsen.....
Shane schreef:het had Fiets SPAM moeten zijn
Hoewel willekeur de regel schijnt te zijn, dienen volgens de officiële regels samenstellingen in het Nederlands nog steeds in principe aan elkaar geschreven te worden.
Leon