Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsvriendelijk logeer adres in of bij Parijs - Forum Wereldfietser

Fietsvriendelijk logeer adres in of bij Parijs

Deze zomer fietsen wij via Parijs naar de Alpen. Wie kent er fietsvriendelijke verblijfs- adressen vlak bij dan wel in Parijs (dus net buiten of binnen de peripherique zelf zeg maar). Mocht je nog leuke route en verblijf tips hebben (we willen er vanaf Amsterdam een dag of 7,8 over doen tot aan Parijs en we zijn geen kampeerders) dan zijn die ook welkom.

Veel dank alvast,

Wasbeer en vrouw
Ik heb een kleine tien jaar geleden op twee jeugdherbergen in Parijs overnacht. Niet bepaald een hotel, iets spartaans maar het kan ermee door en het was vaak erg druk. Wel tijdig reserveren! In beide gevallen is een fietsenstalling in de kelder aanwezig, waarvoor je een sleutel bij de receptie kunt bevragen. De bijgaande foto's heb ik zelf genomen.
Fietsen door Parijs is geen probleem, er worden overal groen gemarkeerde fietspaden aangelegd. Heerlijk, door zo'n beroemde stad fietsen.
Als je geen lid ben van de Nederlandse Stayokay bent, betaal je een toeslag. Klik op de websites net boven de foto's.

http://www.fuaj.org/Paris-Clichy

Afbeelding

Net buiten noordwestkant van de phériphérique bij Porte de Clichy. Avondmaaltijden zelf koken, er is een grote supermarkt aan de overkant van de straat.

http://www.fuaj.org/Paris-Cite-des-Sciences

Afbeelding

Net buiten noordoostkant van de phériphérique bij Parc de la Vilette. Staat wel in een islamitische wijk. Vlakbij de weg N2 waar ik rechtstreeks naar Aéroport Charles de Gaulle heb gefietst (ruim 15 km) voor een thuisvlucht.
al meerdere keren was ik op de camping Camping de Paris Bois de Boulogne
2 allée du Bord de l'Eau 75016 Paris.
Redelijk goed en nheel dicht van Parijs. Vanaf de camping is een transfert per bus naar Parijs en omgekeerd tot laat in de avond.
cabonga schreef:al meerdere keren was ik op de camping Camping de Paris Bois de Boulogne
2 allée du Bord de l'Eau 75016 Paris.
Redelijk goed en heel dicht van Parijs. Vanaf de camping is een transfer per bus naar Parijs en omgekeerd tot laat in de avond.
De topic van Wasbeer (zie bovenaan) geeft aan dat zij geen kampeerders zijn.
Martin E. van Doornik schreef:
cabonga schreef:al meerdere keren was ik op de camping Camping de Paris Bois de Boulogne
2 allée du Bord de l'Eau 75016 Paris.
Redelijk goed en heel dicht van Parijs. Vanaf de camping is een transfer per bus naar Parijs en omgekeerd tot laat in de avond.
De topic van Wasbeer (zie bovenaan) geeft aan dat zij geen kampeerders zijn.
Ze hebben daar ook huisjes te huur, ook voor 'n dag.
Vanaf de camping is het ook prima fietsen naar de stad maar de busdiensten zijn ook perfect en je stapt voor de camping op.