Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen van Avignon naar Nice of Marseille - Forum Wereldfietser

Fietsen van Avignon naar Nice of Marseille

Dag fietsvrienden,

mijn vriendin en ik gaan deze zomer een lange tocht maken waarbij we eerst de groene weg willen fietsen en daarna bij Avignon via een tussenstop op Corsica afbuigen naar Toscane en dan zuidelijk gaan naar Rome.

Om op Corsica te komen kunnen we natuurlijk in Avignon de trein pakken naar Nice of Marseille om daar de boot te nemen maar het liefst fietsen we zelf zoveel als mogelijk is :-). Wat ik niet kan inschatten is hoe zwaar dat stuk is om te fietsen. Er is een fietsroute maar volgens mij komt zelfs de mont Ventoux daar in voor en dat is ons met bepakking toch wat te gortig. Kortom de vraag is: is er een route van Avignon naar bij voorkeur Nice maar Marseille mag ook waarbij je uiteraard klimmen niet vermijdt maar wat met volle bepakking wel leuk blijft.

Alvast hartelijk dank voor de adviezen!

Sander
In dat gebied zijn alle klimmen de moeite waard, behalve dat kale rotding! Gorges de la nesque, Col de Madeleine, Col de l'homme Mort,... teveel om op te noemen en met bagage allemaal te doen :D

Veel plezier.
gios schreef:In dat gebied zijn alle klimmen de moeite waard, behalve dat kale rotding!
+1 ;)
Beste Sander,
Voor routes naar Nice: zie http://www.opdefiets.net/frankrijk.htm
Je kunt kiezen voor de route door de Lubéron en dan de Gorges du Verdon naar Nice of vanuit Suze-la-Rousse beginnen en dan onder/bovenlangs de Mont Ventoux richting Verdon en verder naar Nice. Beklimming van de Mont Ventoux mag erbij voor de liefhebbers, maar uiteraard zonder bagage ;-)
De routes zijn één kant uit beschreven, maar ook goed andersom te volgen.
Vlak is het zeker niet, maar als je eenmaal bij Avignon bent moet de conditie goed genoeg zijn om het zwaardere klimwerk door de Provence aan te kunnen.
Luc
Hey,

Anderhalf jaar geleden hadden wij een beetje hetzelfde probleem. Wij hebben toen met een boekje van Luc Oteman het stuk gedaan. Het is niet een bijster interresant stuk. Wij hadden 123km gefietst. Het is wel leuk als je Marseille uitrijd, voor jullie inrijdt en er zit een stuk bij door een nationaal park met grotten en rotsen.

Voor de route en meer info: brianhelene.blogspot.com

Succes
Hey dit is toevallig. Ik ga in augustus ongeveer het zelfde doen met een ander lid van de wereldfietser.
De groene route volgen en dan het laatste stuk afbuigen naar misschien Nice. (al staat de eindbestemming nu nog niet vast)
Wij zaten/zitten ook een beetje met het laatste stuk.

Met andere woorden ben erg benieuwd naar alle reacties. De eerste reacties geven iig alvast wat ideeen.
Afgelopen jaar ben ik na een paar weken aanbeland in Avignon en ben toen onder die kale rots langs naar de gorges du verdon gefietst is wel wat klimmen maar goed te doen daarna is het weer afdalen naar nice. Mooie route vond ik.


Gr. Eelco