Additionally, paste this code immediately after the opening tag: terugreis met trein vanuit Koblenz - Forum Wereldfietser

terugreis met trein vanuit Koblenz

We fietsen deze zomer langs de Moezel naar Koblenz en willen met de trein ( fiets mee) terug naar Antwerpen. Hoe doen we dat best?
lilianes schreef:We fietsen deze zomer langs de Moezel naar Koblenz en willen met de trein ( fiets mee) terug naar Antwerpen. Hoe doen we dat best?
Van Koblenz met een IC naar Keulen, of anders een regio-expres. Van Keulen met een regio-expres naar Aken. Van Aken met een Belgische IR-trein naar Luik (slechts één keer in de twee uur). Van Luik in de IC naar Brussel en van Brussel met de IC naar Antwerpen. Voor de IC van Koblenz naar Keulen moet je fietsplaatsen reserveren. Voor de andere treinen kan dat niet eens.
Hallo,

wij zorgen meestal dat we in Keulen geraken, meestal met regional bahn,
vanuit Keulen naar Aken, liefst buiten de spits, (fiets rijdt je gewoon in trein)
Aken naar Luik Guillemins, ook regionaaltrein (fiets moet door smalle deur omhoog geheven worden in trein, is immers nog toestel van '40 - '45 :roll: )
Luik Guillemins IR trein naar Antwerpen Centraal,

je bent dan wel een dag zoet, maar het kan zonder reservaties, want ik geloof niet dat je de fiets mag meenemen in de IC trein,

geniet van je tocht, de Moezel is een prachtfietsroute

Frank en Diane
frank en diane schreef:Hallo,

wij zorgen meestal dat we in Keulen geraken, meestal met regional bahn,
vanuit Keulen naar Aken, liefst buiten de spits, (fiets rijdt je gewoon in trein)
Aken naar Luik Guillemins, ook regionaaltrein (fiets moet door smalle deur omhoog geheven worden in trein, is immers nog toestel van '40 - '45 :roll: )
Luik Guillemins IR trein naar Antwerpen Centraal,

je bent dan wel een dag zoet, maar het kan zonder reservaties, want ik geloof niet dat je de fiets mag meenemen in de IC trein,

geniet van je tocht, de Moezel is een prachtfietsroute

Frank en Diane

De fiets mag mee in de IC-treinen tussen Koblenz en Keulen, maar je moet reserveren voor de fiets! Voordeel is dat deze treinen aanzienlijk minder stoppen dan de REX-treinen.
Ik had laatst zo´n rood klassiek boemeltreintje tussen Aken en Luik. De treinbegeidster hielp mij met de fiets naar boven te krijgen. Gelukkig zijn de perrons van het station Aken hoger dan de perrons van de meeste Belgische stations.
Er gaan ook inderdaad rechtstreekse IR-treinen van Luik naar Antwerpen, maar niet in de weekeinden.
Hallo Bert,

net even gekeken op de website van nmbs en daar staat op dat er ook tijdens het weekend een rechtstreekse IR trein tussen Luik Guillemins en Antwerpen Centraal rijdt.

Frank en Diane
frank en diane schreef:Hallo Bert,

net even gekeken op de website van nmbs en daar staat op dat er ook tijdens het weekend een rechtstreekse IR trein tussen Luik Guillemins en Antwerpen Centraal rijdt.

Frank en Diane
Rijden deze treinen dan alleen a.s. weekend niet? Ik heb gekeken naar zaterdag.

http://hari.b-rail.be/HAFAS/bin/query.e ... crollDir=1
Hallo Bert,

je hebt gelijk, aanstaande weekend rijden ze blijkbaar niet, misschien komt het door het Pinksteren weekend,
het weekend van 2 juni staan ze wel terug in de lijst :roll:

Frank en Diane
frank en diane schreef:Hallo Bert,

je hebt gelijk, aanstaande weekend rijden ze blijkbaar niet, misschien komt het door het Pinksteren weekend,
het weekend van 2 juni staan ze wel terug in de lijst :roll:

Frank en Diane
Rare jongens die Belgen!
:o maar een vriendenprijsje als je -26 jaar bent
http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/inter ... /index.php
Als je dan toch in Luik moet overstappen geniet dan even van dit imposante bouwwerk aan de hand van Santiago Calatrava waar men maar liefs 11 jaar over gebouwd heeft.