De bijgeleverde haringen zijn zeek klein en passen zonder problemen in de ring die op de twee uiteinden hangt, dus denk dat ze je andere haringen hebben meegegeven.SanneB schreef:Ik heb nu een weekend gekampeerd met mijn nieuwe (tweedehands) power lizard en heb de volgende observaties:Matthie9000 schreef:Er zit overigens veel verschil in waterkolommen, zeker m.b.t. de lichtgewicht tenten; de vaude power tokee/lizard scoorde daar in de specificaties erg goed wat voor mij een extra reden was om voor deze tent te kiezen.
Voor:
- Ruimte binnentent. Ik ben 1.73 lang en kon mijn backpack bij mijn hoofdeinde kwijt. Een beetje krap en dan lig je natuurlijk zo dat de backpack boven je hoofd ligt zodat het doek niet in je gezicht hangt. Maar mijn inschatting is dat het met 20 cm langer ook nog prima gaat.
- Waterdicht. Twee onweersbuien met bakken uit de hemel en de enige regen die er binnenkwam was wat er opspatte naast mijn tent en dan op mijn net iets te grote grondzeil spatte.
Tegen:
- Ruimte binnentent. Ik vind niemand zo lief dat ik er structureel mee in dit tentje wil slapen. Zelfs mijn vriend niet. (Misschien zelfs juist mijn vriend niet. Met een partner die niet van kamperen houdt in dit tentje is dodelijk voor je relatie.) Maar in geval van nood kan het nog wel, dan blijf je in ieder geval samen droog.
- Condens. De tent was erg nat van binnen 's ochtends.
Verder: Hij staat raar. De band die de boogstok spant lijkt iets te kort te zijn (10 a 15 cm). Ik heb de hele tijd de neiging om de haringen in het midden iets naar buiten te plaatsen en bedenk dan dat natuurlijk niet kan. De band is niet instelbaar. Er zit een lusje om de binnentent op zijn plek te houden, maar die trekt de binnentent naar binnen waardoor die smaller is. Er is weinig ruimte tussen binnentent en buitentent, terwijl andere reviewers zeiden daar een backpack in kwijt te kunnen. Ik vraag me af of dit gewoon een meningsverschil is over hoe tenten horen te staan (ik ben perfectionist) of dat er gewoon een foutje in mijn tent zit en die band inderdaad te kort is. Ik neig er naar om de band te verlengen, wat wel een beetje eng is omdat het een dure tent is. Maar het is ook maar een bandje en als het niet werkt ben ik handig genoeg om het weer in de oude staat te herstellen.
Dingen die niet doorslaggevend zijn: De bijgeleverde haringen passen niet door de oogjes van de scheerlijntjes bij de uiteinden, daar zal je andere haringen voor moeten gebruiken of het oogje niet moeten gebruiken. De scheerlijnen aan de zijkant hebben niet zo'n schuifje, wat mij als tent-perfectionist stoort. Maar de aanschaf van 2 haringen en 2 schuifjes is nou niet heel significant ten opzichte van de aanschaf van een tent.
Mijn fietsmaatje heeft een Terra Nova tentje, misschien kunnen we na de zomer een vergelijkend rapport schrijven. Maar daar heb je nu niet zoveel aan.
In de voorluifel kan ik toch zeker een tas kwijt, en meestal ook men kanozak erbij leggen waar ik men tent normaal insteek.