Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsbroek, hoe snel slijt ie bij jullie? - Forum Wereldfietser

Fietsbroek, hoe snel slijt ie bij jullie?

Fietsbroek, hoe snel slijt ie bij jullie?


Ik heb al even rondgeneusd in bestaande berichten en zie dat er ook met goedkope broeken gereden wordt met veel plezier.

Nu, echter de vraag, hoeveel km's maken jullie met een broek?

Bij mij begint het stiksel meestal (na een jaar, ca. 7000km) hier en daar los te laten. Op zich niet zo'n probleem, met naald en draad ben ik ook wel handig, maar toch. Ik vind dat ie toch wel langer als twee jaar in elkaar mag blijven zitten...

Weet je zeker dat je je broeken niet te klein koopt? Ik heb een stuk of 6 broeken van verschillende merken maar nog nooit een losse naad gehad.
Hoi,
Mijn ervaringen zijn dat de stiksels onder aan de pijpen en in de taille soms al vrijwel meteen los beginnen te gaan en soms helemaal nooit zodat die broek al bijkans is doorgesleten en alle stiksels nog heel zijn. Een verband met de prijs van broeken is bij mijn ervaringen slechts vaag, al kun je met een dure broek binnen een paar maanden natuurlijk gerust terug naar de speciaalzaak.
Leon

De huidige broek is de goede maat, er zit echter een naad dwars over de zeem en die begint nu te rafelen.

De vorige broek bleek wel te klein (of ik groeide te hard in omvang... :mrgreen: ). Die begon uit te scheuren langs de buitenrand van de zeem.
Behalve dit begon de stof/elastaan te verweren en viel de stof min of meer uit elkaar.

Ik denk dat met een verhouding van max 20% elasthaan dit probleem minder is.

Maar ik zou graag de ervaringen van anderen hierover horen.

mijn broeken hebben allemaal een verhouding van 80% polyamide en 20% elastomero. Wist niet dat daar ook nog verschillen in zaten. Weer wat geleerd.

Een echte Agu broek van mij begint nu, na ruim 10.000 km, een klein scheurtje op de naad te vertonen.
Mijn Aldi broek, veel meer dan 10.000 km, nog steeds prima; maar begint wel wat uit te lubberen (of ben ik zoveel afgevallen? :roll:

Ach, het zal ook wel iets met normale slijtage te maken hebben.

Groet,
Freek

Ik heb ook erg wisselende ervaringen met goedkope en dure broeken. Ik herken het probleem dat Leon schetst, nl. het loslaten van het stiksel. Er lijkt van dit fenomeen idd geen relatie met de prijs van de broek te bestaan. Verder vervanging ik broeken meestal niet omdat ze tot de naad versleten zijn maar omdat de rek er volkomen uit raakt en de broek nog maar een vormloos vodje is geworden. Bij mij is dat na ca. 3 jaar (2500 Km/jaar).

FV schreef:Mijn Aldi broek, veel meer dan 10.000 km, nog steeds prima; maar begint wel wat uit te lubberen (of ben ik zoveel afgevallen? :roll:
Van die toch die je in het blad beschrijft zul je inderdaad niet dikker zijn geworden :D
Leon

Wij hebben 1 castrelli broek die al binnen een paar maanden op de naden begon te slijten. De rest is oke, is vast een maandagmorgenmodelletje geweest!
De cannondale broeken (damesmodel) zijn super, niks van slijtage tot nu toe!

Groetjes,
El & El
Mijn fietsbroeken gaan gemiddeld drie seizoenen mee, en ook bij mij is dit geheel onafhankelijk van Lidl dan wel hogere prijsklasse. Bij mij lost eerst het elastiek aan de pijpjes op (wat ik eigenlijk wel prettig vind, de randjes hebben de neiging mijn dijen af te snijden), en vervolgens de elasthane in de stof. Ook laat soms een naadje van de zeem los.

Dat elastiek en elasthane het bij mij opgeven vind ik eigenlijk niet zo raar: horzels, zandvlooien en ander rondvliegend tuig vinden mijn benen bijzonder lekker: ze snoepen er zelfs van door mijn fietsbroek heen, en ik reageer allergisch op hun beten. Ik smeer mij dus veelvuldig in met DEET of ander insectenvergif, en daar kunnen kunststoffen niet zo goed tegen!

Groetjes,

Astrid
Het verbaast mij dat niemand problemen heeft met de 'veerkracht " van de zeem en het stugger worden. Bij mij, 7000km/j is er na 2 jaar niet meer lekker mee te fietsen

Het verbaast mij dat niemand problemen heeft met de 'veerkracht " van de zeem en het stugger worden. Bij mij, 7000km/j is er na 2 jaar niet meer lekker mee te fietsen
Ach, na 7000 km ben je ondertussen wel gewend om op een zadel te zitten, dus heb je daar automatisch minder last van :roll:

Ik heb na ongeveer 6000 km met een broek alleen wat slijtage aan het zitvlak, en in ??n broek een gat omdat de hond van m'n zus er met zijn nagels in bleef haken :P . Verder geen problemen. Een jaar en 7000 km met ??n broek is ook meer dan genoeg toch?