Additionally, paste this code immediately after the opening tag: probleem topeak turbo morph - Forum Wereldfietser

probleem topeak turbo morph

Hey allemaal,

Na 1,5 jaren dienst wou ik vandaag men topeak turbo morph nog eens gebruiken om een bandje op te pompen. Toen ik pompte, kwam echter het plastieken 'dingetje' dat in men fietspomp zit, los en bleef op men ventiel zitten. Hierdoor blies al de lucht uit men schwalbes. Nu zit ik met de vraag: kan ik dit maken? Kan ik dit lijmen ofzo? Nadeel is dat dit omhulsel bij het vastzetten en opspannen rondom het bandventiel een beetje naar achter wordt getrokken en dit misschien niet meer gaat wanneer dit vastgelijmd zit in het omhulsel. Bijgevoegd een foto om het wat duidelijker te maken.

Groeten

Evert
Afbeelding
De vraag is natuurlijk hoe dit rubberen dingetje zomaar uit de pomp los kan komen. Er zit een metalen ring overheen die voorkomt dat ie eruit floept en zorgt er voor dat het rubber dikker wordt als je het hendeltje omklapt. Hierdoor komt het ventiel juist goed vast te zitten. Dat rubbertje wordt juist naar voren geduwd en niet naar achteren getrokken, tenminste zo ken ik het. Ik zou eerst maar goed onderzoeken wat de oorzaak is voordat je aan lijmen o.i.d. gaat denken.
Dat mag helemaal niet naar buiten komen. Er hoort een dopje opgeschroefd die het rubber tegenhoudt. Als ik de foto goed bekijk is dat schroefdopje weg bij jou.
Geen idee of dat soort losse onderdelen te koop zijn.

Ruud
Jawohl, und zwar ganz einfach; http://www.bike-components.de
"ersatzteile für Topeak Road / Turbo Morph" € 2,95

Je mist de geribbelde ring die de zaak bij elkaar houdt.
Hey jongens

Hartelijk dank voor jullie reactie. Ik wist dat er iets niet klopte :-).
Stap 1: eerst even gaan zoeken naar een speld in een tuinhuis.
Stap 2: vervangonderdeel bestellen.

Danke!

Evert