Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ...fiets in de tent! - Forum Wereldfietser

...fiets in de tent!

Zoals in dit http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 90#p153490 onderwerp al aangegeven, ben ik een starter, v.w.b. het fietsen.

Heb -voor nu- nog een vraag.
Mijn tent is op. Deze is aan vernieuwing toe.
Nu is mijn bedoeling dat ik 'dadelijk' van vrijdag tot en met zondagmiddag overheerlijk wil gaan fietsen. Voorlopig in Nederland en over enkele maanden in NW Europa. Volgend jaar in o.a. West Canada.
Voor de overnachtingen in Nederland en West Europa wil ik de (boeren)campings aandoen. Nu heb je ook een tent waar de fiets in kan.
Mijn vraag is, is dit aan te raden. Of gewoon een (pup)tentje voor mezelf en de fiets buiten de tent laten.
Verneem het graag...
PierreS schreef:Zoals in dit http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 90#p153490 onderwerp al aangegeven, ben ik een starter, v.w.b. het fietsen.

Heb -voor nu- nog een vraag.
Mijn tent is op. Deze is aan vernieuwing toe.
Nu is mijn bedoeling dat ik 'dadelijk' van vrijdag tot en met zondagmiddag overheerlijk wil gaan fietsen. Voorlopig in Nederland en over enkele maanden in NW Europa. Volgend jaar in o.a. West Canada.
Voor de overnachtingen in Nederland en West Europa wil ik de (boeren)campings aandoen. Nu heb je ook een tent waar de fiets in kan.
Mijn vraag is, is dit aan te raden. Of gewoon een (pup)tentje voor mezelf en de fiets buiten de tent laten.
Verneem het graag...
Gewoon fiets buiten laten staan en een zo (ingepakt) compact mogelijk tentje meenemen. Compactheid voor het tentje is nog belangrijker dan gewicht voor het fietsen, imho.
AB schreef:Gewoon fiets buiten laten staan en een zo (ingepakt) compact mogelijk tentje meenemen. Compactheid voor het tentje is nog belangrijker dan gewicht voor het fietsen, imho.
Idem. Als je met z'n tweeën bent zou het een optie kunnen zijn, maar als solo-reiziger is het zonde van de pakruimte.

Ik heb een standaard slot met (redelijk lange) extra kabel, waarmee de fiets aan een paal of dunne boom gezet kan worden. De kabel paste dan ook nog om het frame+voorwiel.