Additionally, paste this code immediately after the opening tag: stuurtassen voor een mountainbike - Forum Wereldfietser

stuurtassen voor een mountainbike

Hallo,
deze zomer gaan wij op fietsvakantie met mountainbikes.
We hadden 2 types stuurtassen besteld, maar tot onze spijt lukt het niet om deze te monteren op een mountainbike, de buizen van het stuur waren steeds te breed.
Heeft iemand hier tips over, of een merk die een ophangsysteem heeft dat wel op een mountainbike past?
Nu hadden we WILLEX en BASIL tassen...

Bedankt!
bentien schreef:Hallo,
deze zomer gaan wij op fietsvakantie met mountainbikes.
We hadden 2 types stuurtassen besteld, maar tot onze spijt lukt het niet om deze te monteren op een mountainbike, de buizen van het stuur waren steeds te breed.
Heeft iemand hier tips over, of een merk die een ophangsysteem heeft dat wel op een mountainbike past?
Nu hadden we WILLEX en BASIL tassen...

Bedankt!

(als het stuur te breed is zaag je er toch wat af? )

geen idee wat willex gebruikt, maar Basil monteert bij de tassen die ik gezien heb de bevestiging van Rixen Kaul (R&K) . Kijk maar eens wat er op de rode grendelknop staat. In dat geval moet je nog twee OS klemmetjes 31.8mm aanschaffen
Bedoel je de diameter van het stuur? Traditioneel is 25,4 mm, maar tegenwordig is er ook oversdize (OS) van 31,8 mm op de plek van de klem van de stuurpen. Zie ook de post van Marten.
Wim
Klickfix van Agu wordt standaard geleverd voor 25mm buis, Agu heeft echter ook een variant voor 31.8mm. Past goed en de stuurtas blijft zelfs bij sprongen goed zitten. Ze zouden alleen wel de schroeven mogen vervangen door inbusboutjes.
Op mijn Agu stuurtas heb ik inmiddels een Ortlieb kaarthoes bevestigd. Alle vakken zijn nog te openen en de regenhoes past ook nog.

Joost