Additionally, paste this code immediately after the opening tag: reparatiecursus 12/13 mei 2012 - Forum Wereldfietser

reparatiecursus 12/13 mei 2012

Via deze weg toch nog even snel een bedankje richting Marten, die zeer verhelderend uitleg gaf en ons, samen met de diverse sleutelobjecten, het gevoel wist te geven dat we we wel uit zouden komen als er op vakantie eens iets mis is.
En toch nog tijd genoeg had om op droge wijze commentaar te leveren op de fietsindustrie en het leven in het algemeen.
Ook natuurlijk een groot DANK je wel naar Hans die zijn moderator-pet vervangen had door een 'koffiedame' outfit...
Verder hebben we ernstig genoten van het gezelschap van de mede-cursisten.
(en we hebben niet eens met allemaal uitgebreid kunnen kleppen).

DANK aan allen.

groetjes
Jurjan (en Joke)

edit: typefouten...
Graag gedaan. Een van de redenen dat ik dit met plezier doe is dat fietsers in het algemeen aangenaam gezelschap zijn. En alleen al door in de atmosfeer van de werkplaats van Marten te zijn, adem je automatisch techniek in. 8)
Hi Jurjan,

bedankt voor het laten weten dat je de cursus de moeite waard vond, altijd leuk voor Marten om te horen. :)

@Hans en ook de andere vrijwilligers, namens de vereniging hartelijk dank voor jullie inzet. Afbeelding
Goed voorbeeld doet volgen, dus sluit ik me helemaal aan bij de wijze woorden van Jurjan.

Maarten, bedankt voor alle praktische tips en de gezelligheid. Aan de medecursisten: hartelijke groeten en hopelijk tot ziens.
Om degene die nog twijfelt over het volgen van de cursus, hierbij een foto die je zeker over de streep zal helpen..

Afbeelding

Groetjes, Raimundo
Nog even een foto (gemaakt door Lex) die goed weergeeft wat mijn 'core-business' was dit weekend.

Afbeelding

En voor de mensen die ook als vrijwilliger geholpen en zich afvragen of Marten nu eindelijk een koffiezetapparaat heeft gekocht... nee. Die heb ik meegenomen (en weer mee terug).
Wat is het verhaal achter de afwezigheid van een koffiezetapparaat?!?!?!?!
Beste allemaal,

Ook meteen maar aangemeld op het forum. Nogmaals iedereen bedankt voor de gezellige dagen. Hans bedankt voor de natjes en droogjes. Marten voor de leerzame dagen en de droge opmerkingen. Het was heel gezellig en leerzaam. Het smaakt naar meer!

Wilco Pompert
http://redstrada.blogspot.com/
Afgelopen week had ik het met Marten over de bevestiging van mijn spatbord. Dat was met een tie wrap en daar was ik niet zo tevreden mee. Bovendien knapt de tie wrap regelmatig. Vandaag toch een andere oplossing gemaakt. Ik denk beter. Fiets opgehangen in de schuur. Wiel eruit, gaatje in de spatbord boren. Boutje, ringetje, ringetje, moertje. Vastzetten en het wiel er weer in. Het viel mij op, dat ik het met zo veel meer vertrouwen deed. Ik had het gevoel precies te weten wat ik moest doen. Kortom, nogmaals, cursus geslaagd!
:D
Over spatbord en tie wrap gesproken:

Op mijn achterwiel is een SKS spatbord tijdelijk bevestigd met tie wrap.

Dat is niet duurzaam en het staat lelijk.

Spatbord heeft 2 halve oogjes boven die op het frame geklikt moeten worden.

Maar dat stukje frame is geblokkeerd door het slot.

Hoe kan het slot eraf zonder krassen of beschadiging? Iemand een idee?

Foto :
http://tinyurl.com/7ax69h5
Han schreef:Over spatbord en tie wrap gesproken:

Op mijn achterwiel is een SKS spatbord tijdelijk bevestigd met tie wrap.

Dat is niet duurzaam en het staat lelijk.

Spatbord heeft 2 halve oogjes boven die op het frame geklikt moeten worden.

Maar dat stukje frame is geblokkeerd door het slot.

Hoe kan het slot eraf zonder krassen of beschadiging? Iemand een idee?

Foto :
http://tinyurl.com/7ax69h5
het slot zit met twee schroefjes vast (een draadbusje is nog net te zien op de foto), om daar bij te komen moet je de beschermdekseltjes er uit wippen
Het was moeilijk het slot er weer op terug te zetten, de moertjes deden moeilijk en er bleef minder ruimte boven bij de aangebrachte schroef van de spatbord.

Toch gelukt, bedankt voor de tip :

http://tinyurl.com/732j6b6
Matthie9000 schreef:Wat is het verhaal achter de afwezigheid van een koffiezetapparaat?!?!?!?!
Voor groepen gebruikt Marten twee van deze:

Afbeelding

Wat mij betreft smaakt de koffie ook goed hiermee.