Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Valblokken - Forum Wereldfietser

Valblokken

Goedemorgen,

Ik heb laatst een klein ongelukje gehad, waarbij de fiets en ik het asfalt op een manier hebben bekeken die je liever niet doet. Gevolg toch wel een hoop glijschade aan de fiets.

Nu heb ik op mijn motor valblokken gemonteerd oa aan voorvork, achterbrug en op het frame. En nu vraag ik mij af of er ook zoiets te krijgen is voor de fiets. Iemand een idee?

Groet, Hendrik
Fietstassen?
Wim
fietsframe inpakken in verwarmingsisolatie? :D

of nog beter: zo min mogelijk vallen...
Hendrik,
Het is vervelend, maar vallen hoort soms ook bij fietsen, ik hoop dat je geen lichamelijke schade hebt, materiaal kan je vervangen een menselijk lichaam helaas niet.
Als je je niet meer zo zeker voelt op een "bukfiets" kijk dan eens naar de site van HP Velotechniek en dan met name naar de Scorpion (o.a. de fx en de fs) en de Gekko fx.
Op zich zijn dit soort fietsen een goed alternatief.
Frits
Goedemorgen,

Tja de tassen, die zaten er niet op deze keer. Helaas!
En ik ben niet bang om te vallen, maar vind het gewoon zonde.
Ik heb nu een gothic roadrat, met rohloff naaf en helemaal zoals ik hem wil hebben, alleen nu door dat glijertje zitten er hele diepe krassen op de voorvork, achtervork en bagagedrager en daar baal ik van. Op het zadel zitten van die glijblokjes en die kun je vervangen dus daar zie je niets meer van. Vandaar de vraag, misschien moet ik zelf maar eens kijken of ik ze niet kan draaien.

Gr. Hendrik
(ps behalve een gedeukt ego, had ik geen lichaamelijke schade. Haha)
Vallen hoort inderdaad bij fietsen en is niet altijd te voorkomen. In het mountainbiken zie je soms dat de achtervork wordt ingepakt met binnenband of stuurlint. Daarnaast zijn op de markt stickers te koop die de ergste schade kunnen voorkomen. Deze zijn echter normaal gesproken bedoeld tegen het schuren van kabels en steenslag.

Een andere oplossing is zelf rubberen blokjes monteren(of lijmen) op de framedelen die de grond raken.
Misschien vindt je hier nog wel iets dat de schuurplekken decent en cool afdekt: http://www.rose.nl/producten/accessoire ... eschermers
Daarna zou ik me niet al te druk maken over de fiets. Had hij maar geen fiets moeten worden. En zo vaak wordt er i.h.a. ook niet gevallen dat er schuurplekken ontstaan.
Leon
Ik heb valbeugels op mijn Transalp (motor) zitten, die zitten vol met krassen.
Maar zoiets op een fiets? Misschien aan zijwieltjes denken, die voorkomen juist een valpartij!

Anders een stuk knippen uit een oude buitenband en dat vast zetten met tiewraps?
Maar ja, ik vraag me af wat nou lelijker is, die krassen of die valblokken :roll:

En ja, de eerste kras doet het meest pijn, daarna worden het souvenirs.
Net zoals alle littekens op mijn knieën, armen en handen 8)

Maarten
Smitty schreef:En ja, de eerste kras doet het meest pijn, daarna worden het souvenirs.
Net zoals alle littekens op mijn knieën, armen en handen 8)
Ik denk altijd maar: bij elke kras erbij wordt de fiets weer iets minder jat-aantrekkelijk. Zit ik ook niet zo meer met een krasje meer of minder (alu). Een fiets vol met krassen vind ik zelf best wel sexy stoere fiets :) Zolang de bewegende onderdelen maar wel goed onderhouden zijn.
Ja die tassen, krassen daarin vind ik nog wel het meest vervelende, omdat daarmee meteen de waterdichtheid in het geding kan zijn. Maar daar zijn ook weer handige spulletjes voor mocht het toch misgaan.