Additionally, paste this code immediately after the opening tag: solo fietsen en fietstassen - Forum Wereldfietser

solo fietsen en fietstassen

hoi hoi!

ik wil dit jaar voor het eerst solo gaan fietsen in nederland. Ik vraag me echter af wat jullie met de fietstassen doen, als je bijvoorbeeld onderweg boodschappen moet doen. laten jullie de tassen op de fiets?

groetjes
annemieke
De stuurtas, met daarin portemonnee en andere belangrijke/waardevolle spullen, gaat mee de winkel in. De andere tassen blijven op de fiets. Ik zet m'n fiets altijd in het zicht van het winkelend publiek, niet ergens achteraf.

Voor criminele landen zoals Nederland heeft Ortlieb een anti-diefstal systeem, maar dat zal alleen een luie gelegenheidsdief ervan weerhouden er met een tas vandoor te gaan (kabeltje knip je zo door en het voorkomt niet dat je tas wordt leeggerooft).

Niet te druk over maken, geniet van je tocht!
Mijn waardevole spullen zoals geld, telefoon en paspoort zitten in de stuurtas die mee naar binnen gaat. Ik heb verder alleen achtertassen. Als je dan de tent dwars op de tassen legt kunnen ze de tassen er niet zo af haken en moeten ze eerst klooien met de riempjes waarmee de tent op de drager zit. Helaas kun je dan ook niet zelf de tas even snel open maken.
Wim
Van de winter was er eenzelfde topic: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... lo#p143008
Ik doe hetzelfde als Wim, nooit problemen gehad, ook niet in mijn eerste fietsleven (van 16-23 jaar, ik zit nu in mijn tweede fietsleven namelijk...).
Ik heb er een bagagenetje overheen, oa verkrijgbaar bij De Vakantiefietser in A'dam en/of motorzaken. Kun je meteen je handdoekie onder klemmen.
geen stuurtas bij mij , maar idee blijft hetzelfde, tas met portemonneeen zo gaat mee naar binnen, rest parkeren in het zicht van zoveel mogelijk. verder liever boodschappen in dorpje naast de stad dan in de stad. als je gebruik maakt van campings kan je eerst je tent neerprikken en dan met lege fiets op weg. of andersom in de ochtned eerst boodschappen doen en erna inpakken. met wildkamperen is dat niet fijn. een vriend parkeert meestal in de winkel. is er nog niet uitgestuurd:).
annemiekeraap schreef:hoi hoi!

ik wil dit jaar voor het eerst solo gaan fietsen in nederland. Ik vraag me echter af wat jullie met de fietstassen doen, als je bijvoorbeeld onderweg boodschappen moet doen. laten jullie de tassen op de fiets?

groetjes
annemieke
Over hetzelfde onderwerp met toevallig dezelfde titel is al eerder besproken, zie hier: http://www.wereldfietser.nl/phpBB/viewt ... =3&t=15998