Additionally, paste this code immediately after the opening tag: last minute - fietsen in Belgische Ardennen 28/04 - 01/05 - Forum Wereldfietser

last minute - fietsen in Belgische Ardennen 28/04 - 01/05

Hallo,

De leuke fietsweekends (lentetocht en paastocht) smaken naar meer. Vandaar dit spontane initiatief om een fietstochtje in Wallonië te maken.

We spreken zaterdagochtend om ca 10uur af in het station van Luik-Guilemines, dat is een mooi startpunt voor een fietstocht door Wallonië en vlot bereikbaar vanuit heel België en ook vanuit Nederland. We proberen een mooie Ravel-route te volgen omdat die routes vaak langs oude spoorwegen gaan, maar de route ligt nog niet vast. Dagafstand ca 80 kilometer. De Ardennen zijn niet vlak, dus je zal soms moeten klimmen, maar ook lekker kunnen dalen! Natuurlijk neem je zelf je tentje en kampeerspullen mee, we zoeken een leuke camping of toch een plaats waar we de tent kunnen zetten. Momenteel zijn we nog maar met drie deelnemers, dus zeker nog plaats over! Als je zondag terug naar huis wil, zorgen we ervoor dat de route via een groot spoorwegstation gaat.

Groeten,
Dan

dancelis@hotmail.com
gsm 0485 14 24 36
Dag Dan,

Ik ben wel geïnteresseerd om mee te gaan, moet nog even bekijken of ik daar op tijd geraak vanuit leuven.
We doen dat weekend een klein rondje en starten op zondag in Battice, waar we de auto parkeren. Dan richting Luik over een oud spoorlijntje en zakken af langs de Ourthe naar Comblain au Point en langs de Ambleve naar Aywaille waar we snurken.
Langs de watervallen van Plop...ehhh Coo weer naar het noorden waar we wilden snurken bij de Randonneur (whats in a name) in Hockai, maar was vol dus snurken we in het hotel ernaast Beau-Site.
Vandaar een leuk wandeltje het bos in naar de Hoegne, waar ik in een grijs verleden de langste downhill van Belgie gedaan heb. Leuk om weer eens terug te zien. En dan de volgende dag weer naar Battice. Wieweet zien we elkaar nog...
Hallo,

Laat ten laatste vrijdagavond per sms even weten als je mee gaat. Dan weten we op wie we moeten wachten aan het station.

Groeten,
Dan
Onderweg een "betaste" fietser gezien, op een Koga...hoe was de fietstocht?