Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Northumberland (Wooler en Haltwhistle Cycle Hubs) - Forum Wereldfietser

Fietsen in Northumberland (Wooler en Haltwhistle Cycle Hubs)

Mijn vriendin heeft de afgelopen 1,5 jaar met de lokale overheden gewerkt aan een "cycle hubs" project in Northumberland. Hiervoor heeft ze menig route in de omgeving rond Haltwhistle en Wooler gefietst, waarvan de best nu zijn gepubliceerd en gratis te downloaden!

Zowel een pdf van alle routes als de gpx bestanden kunnen van de volgende website worden gedownload.

http://www.visitnorthumberland.com/site ... cycle-hubs

Mocht iemand ooit in de omgeving zijn, dan zou ik aanraden om toch ook de fysieke kaarten bij de lokale tourist information office op te halen, want dit soort projecten die fietsen stimuleren zijn er in mijn optiek te weinig in Engeland.

Mocht iemand overigens meer informatie willen over het fietsen in Northumberland (of het Lake District en de Eden Valley), stuur gerust een berichtje.
Hej Pescoa,

we zouden deze zomer een fietstripje willen organiseren van Northumberland naar Lake District e terug naar Newcastle. Heb je nuttige tips voor ons, of heb je een goede route in gedachten? Mailen kan ook naar barddt@gmail.com
Hopelijk valt het weer er een beetje mee in de zomer ..
De buitenlandtrektocht van enkele jaren terug van de Wereldfietser ging door deze streken: het was heel mooi en heel zwaar. Zie ook de site van Jim van den Berg.
Wim
Ik zal er even over nadenken. Weer valt in Northumberland wel mee, maar de Lakes zijn vrij nat (avonden zijn op de een of andere manier vaak wel mooi). Hoeveel mensen zijn jullie en hoeveel km. per dag zat je aan te denken en hoe heuvelachtig wil je het hebben. Ook nog voorkeur voor mtb'en?
Momenteel zijn we met 6 strijdvaardige mannen.
Vorig jaar hebben we in het nat de steile hellingen in Wallonië overwonnen, dus we zijn wel wat gewoon. We hebben het plan om te vertrekken vanuit IJmuiden en op dat moment hebben we enkel onze fietsen en onze bagage mee. Dus mtb'n zal wat moeilijker liggen, tenzij natuurlijk we daar een mtbike kunnen huren.
Ons streefdoel is 100 km per dag, maar die halen we niet altijd wegens vele omstandigheden. Vorig jaar denk ik dat we 80 km per dag afgelegd hebben.
Laat maar iets weten!