Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezien: licht voor racestuur - Forum Wereldfietser

Gezien: licht voor racestuur

Ik zag iemand bij een stoplicht staan wachten met een Tacx Lumos licht gemonteerd in/aan de uiteinden van zijn racestuur, had het nog niet eerder in deze vorm gezien. Er zit schijnbaar ook nog een richtingaanwijzer in verwerkt. Heeft er iemand ervaring mee voor wat betreft de zichtbaarheid, ik bedoel hiermee of dat je er in het donker ook nog goed gezien mee wordt??
Afbeelding

Groet, Vincent
VincentM schreef:Ik zag iemand bij een stoplicht staan wachten met een Tacx Lumos licht gemonteerd in/aan de uiteinden van zijn racestuur, had het nog niet eerder in deze vorm gezien. Er zit schijnbaar ook nog een richtingaanwijzer in verwerkt. Heeft er iemand ervaring mee voor wat betreft de zichtbaarheid, ik bedoel hiermee of dat je er in het donker ook nog goed gezien mee wordt??
Afbeelding

Groet, Vincent

Lijkt me net zo snugger als een voorlampje op de borst tussen je armen. De kans dat je met je lichaam tussen die auto en je lampje zit is gewoon te groot
Zo uit het blote hoofd is de wetgeving ook niet helemaal achterlijk en beschrijft die dat de verlichting aan de achterzijde van het voertuig moet zitten.
Leon schreef:Zo uit het blote hoofd is de wetgeving ook niet helemaal achterlijk en beschrijft die dat de verlichting aan de achterzijde van het voertuig moet zitten.
Het grappige is dat ze dat voor een fiets zonder aanhangwagen zijn vergeten te vermelden. De plaats van de rode reflector wordt wel aangegeven. Maar je mag maar een achterlicht voeren, het achterlicht moet zijn goedgekeurd, en het mag niet worden afgeschermd
VincentM schreef: Ik zag iemand bij een stoplicht staan wachten met een Tacx Lumos licht gemonteerd in/aan de uiteinden van zijn racestuur, had het nog niet eerder in deze vorm gezien. Er zit schijnbaar ook nog een richtingaanwijzer in verwerkt. Heeft er iemand ervaring mee voor wat betreft de zichtbaarheid, ik bedoel hiermee of dat je er in het donker ook nog goed gezien mee wordt??
Als noodverlichting misschien geinig, maar zeker niet beter dan andere noodoplossingen.

Fiets je iedere dag in het donker dan zou ik wel wat betere verlichting willen dan dit.

Sjors
Ik gebruik het op m'n fiets. Rij enkel langs verlichte wegen. Een test in een donkere straat leert je dat je er niks mee ziet, maar om gezien te worden is het prima. Ik gebruik wel een gewoon achterlicht.