Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Camera overbelicht fotos na vocht - Forum Wereldfietser

Camera overbelicht fotos na vocht

Mijn camera (compacte digitale met veel opties, lang leve Samsung) is vochtig geweest en nu zijn mijn foto's die genomen zijn buiten allemaal overbelicht.

Ik heb hem al een tijdje te drogen gelegd maar het schiet niet op.

Beetje balen want ik wil volgende week weg de Ardennnen in.

Ik heb de handleiding erbij gehad en er wordt gesproken over het resetten van de overexposure , dit heb ik in de programmeer stand gedaan zoals beschreven, met wit a4-tje, in de zon / in de schaduw.

Het maakt allemaal geen bal uit.

Filmen gaat wel, dan is er niks aan de hand

Is mijn camera kaduk?

Iemand tips?
Als de belichting echt verlopen is door het vocht zit er ergens vocht op een meetcel binnenin de camera. Dat krijg je er natuurlijk niet zo snel uit. In een heel droge omgeving steeds warm en koud laten worden? In een hete droge omgeving alsmaar in- en uitzoomen zodat de lens 'ademt'?
Kun je de belichting niet standaard te donker zetten?
Geen idee wat resetten van de overexposure is; ze verzinnen steeds wat anders :roll:
Leon
Leon, bedankt,

Ik heb nog wat gegoogled, de sluiter bleef hangen, nu zittie dicht en gaattie niet meer open, blijft beeld zwart... :roll: nu ist niks meer dus :(
En wat wordt de volgende camera? Een Nikon D4 of toch maar een samsung van 69 euro? We hebben laatst de schoonmoeder zo'n dingetje cadeau gedaan en ik stond versteld van wat het kan.
Meest achterlijke feature van dat ding: als je een stuk of wat foto's hebt gemaakt kun je op het display een screenshow laten komen waar de foto's dan voorbij komen als in een youtubefilmpje en wel MET muziek. 8) Wel lift/grafmuziek.... :roll: :cry:
Leon
Ja, deze had ik kado gehad, er zit onwijs veel op.